Avatar billede juliemusen Nybegynder
11. september 2007 - 23:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

online ansøgning

Hejsa.

Jeg skal lave en side hvor folk kan søge online om at blive optaget. Hvordan kan jeg lave det, så det også ser professionet ud??

Man kan ikke lave det i pdf format og sende eks?
__
Julie
Avatar billede thomas_b Nybegynder
11. september 2007 - 23:48 #1
Hvis du tænker på hjemmeside eller lign. så kan du kontakte mig på man@muleen.dk
Så finder vi helt sikkert ud af noget...
Avatar billede w13 Novice
12. september 2007 - 00:15 #2
Jeg er ikke helt med. Handler dit spørgsmål om design eller programmering?
Avatar billede juliemusen Nybegynder
13. september 2007 - 23:54 #3
Jeg mener egentligt begge ting.
Avatar billede miss-g Seniormester
14. september 2007 - 15:39 #4
Tja det kan vel gøres via en formular som bliver sendt som e-mail?

Så laver du bare dit design i photoshop (siden) og indsætter i DW. Og derefter form og formular felter.

Til sidst skal formularen lige have en funktion - hvordan den skal se ud kommer lidt an på hvem der er din udbyder (hvor du har siden liggende).
Avatar billede juliemusen Nybegynder
14. september 2007 - 18:49 #5
hej Miss-g;-)

mange tak for svaret, jeg havde lidt håbet på det og ja det skal sendes som mail. Er der online værktøjer til at guide en igennem hvordan man laver formular??

Med Venlig Hilsen
Julie
Avatar billede miss-g Seniormester
16. september 2007 - 15:46 #6
Måske du kan bruge denne side:
http://www.multimedia.onbase.dk/dream.htm
Avatar billede miss-g Seniormester
16. september 2007 - 15:46 #7
hov...se under formmail (tryk i menuen til venstre)
Avatar billede juliemusen Nybegynder
18. september 2007 - 18:11 #8
tak for svarene.
Men hvordan kan jeg så lave mit design i photoshop og kode det?
Avatar billede w13 Novice
18. september 2007 - 18:41 #9
Har du photoshop? :)
Du laver det i programmet, så det ser ud, som du ønsker. Derefter skærer du de forskellige dele ud og gemmer som billeder, du kan bruge i Dreamweaver.
Avatar billede miss-g Seniormester
18. september 2007 - 19:44 #10
ja det er ligesom en almindelig hjemmeside. Så kan du f.eks. lave en større kasse hvor din formular bliver placeret i.

Design hjemmeside i PS inkl. kassen/stedet hvor formularen skal være - sæt designet ind i DW og her laver du så formularen.

1. Indsæt formfield
2. Indsæt øvrige felter såsom textfields
3. Indsæt en submit button som man skal klikke på for at sende formularen.

Her er eksempel på en formular:
http://www.svenskelinks.dk/kontakt.htm

Den sender info til en e-mail adresse.
Avatar billede dragongirl Nybegynder
19. september 2007 - 17:53 #11
Der hvor man skal skrive, jeg mener de rubrikker, laver man også dem i photoshop eller er det først DW??
Avatar billede w13 Novice
19. september 2007 - 21:21 #12
Det er standard HTML-kode, som kan sættes ind let vha. DW.
Avatar billede juliemusen Nybegynder
20. september 2007 - 15:53 #13
ok, man kan ikke lave det, så det ser mere pro ud, eller?
Avatar billede miss-g Seniormester
20. september 2007 - 16:57 #14
Nu ved jeg ikke hvordan du havde forestillet dig det...

Man kan sætte styles på felterne... altså ændre baggrundsfarve, farve på rammen osv. hvis det kan hjælpe`?
Avatar billede w13 Novice
20. september 2007 - 17:17 #15
Du kan lave det samme, som alle andre. Hvis du finder en "pro" hjemmeside, som du kan bruge som eksempel, ville det hjælpe.
Avatar billede juliemusen Nybegynder
09. februar 2008 - 20:32 #16
lukker her da jeg ikke rigtig fik noget svar, skriv hvis det ikke er iorden.