Avatar billede Slettet bruger
11. september 2007 - 10:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre taster?

Hejsa eksperter..

Jeg har anskaffet mig en ny bærbar, hvor i nedre venstre hjørne er tasterne byttet rundt. Dvs FN-tasten er yderst og dernæst kommer Ctrl.

Er der nogen mulighed for at tweake eller modificere tastaturlayoutet så tasterne virker modsat, eller er selve tastatur hardwaren lavet sådan at FN-tasten sender noget specielt til computeren?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
12. september 2007 - 12:41 #1
Har du prøvet og se inde i bios om der er en swap FN/CTRL keys funktion?

Hvis du har en HP bærbar er den under system configuration - device configurations.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2007 - 13:31 #2
Det er en Vega bærbar
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
13. september 2007 - 13:20 #3
Jeg har desvære ikke mulighed for at se hvad bios du køre med, da jeg ikke har en vega maskine, men har du prøvet selv og gå ind i BIOS settings og se om der er den mulighed?
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2007 - 15:56 #4
Ja den mulighed var ikke i bios
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
17. september 2007 - 16:33 #5
hmmm hvis den mulighed ikke er i bios skal du bruge en BIOS update som giver dig den mulighed ellers virker det desvære ikke, det skyldes at tastaturet bruger keymapping som styres af din bios på laptops.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 11:00 #6
Jeg har lavet en bios update men stadig ingen mulighed, lukker!