Avatar billede xafion Nybegynder
07. juni 2001 - 17:33 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Lyd

Hej.

Er der nogen der ved hvorvidt det er muligt at spille lyd i baggrunden i mens f.eks. CounterStrike ( Half-Life ) kører?

Altså kunne spille wav / mp3er...

Thx
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. juni 2001 - 17:35 #1
Ja, det kan du godt. - Dit counter-strike lyd, vil dog fordufte. ;-)

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. juni 2001 - 17:35 #2
fordufte = Ryge sig en tur..
Avatar billede kinguru Nybegynder
07. juni 2001 - 17:36 #3
Det er fuld ud muligt... Hvis du spiller cd´er eller mp3´er osv. Det kan sagtens kører, du skal nok bare starte lyden først, derefter starte spillet, der er bare en bagside, du mister cpu kraft ved at hører msuik, da den skal køre begge dele. Men hvis du her en god cpu så kan du sagtens!!! MVH KinGuru
Avatar billede schubert1 Nybegynder
07. juni 2001 - 17:40 #4
Prøv dette:

Option Explicit
Private Declare Function mciSendString Lib \"winmm.dll\" Alias _
\"mciSendStringA\" (ByVal lpstrCommand As String, _
ByVal lpstrReturnString As String, _
ByVal uReturnLength As Long, ByVal hwndCallback As Long) As Long

Private Sub Command2_Click()
Dim i As Long, RS As String, cb As Long
RS = Space$(128)
i = mciSendString(\"stop sound\", RS, 128, cb)
i = mciSendString(\"close sound\", RS, 128, cb)
End Sub

Private Sub Command1_Click()
Command2_Click
Dim i As Long, RS As String, cb As Long, W$
RS = Space$(128)
W$ = \"c:\\windows\\media\\done.wav\"
i = mciSendString(\"open waveaudio!\" & W$ & \" alias sound\", RS, 128, cb)
If i Then MsgBox \"Error! Probably file not found. _
          Modify the code to point to a .WAV file on your system.\"
i = mciSendString(\"play sound\", RS, 128, cb)
End Sub

Du skal som du kan se bruge to knapper.
w$ er stien på den fil du gerne vil spille (Husk dette er kun WAV!!!)
command1 bruges til at stoppe og lukke sangen mens
command2 bruges til at afspille den!
Avatar billede xafion Nybegynder
07. juni 2001 - 17:59 #5
PS. Samtidigt
Avatar billede schubert1 Nybegynder
07. juni 2001 - 18:01 #6
? ikke forstået
Avatar billede xafion Nybegynder
07. juni 2001 - 18:02 #7
Skal kunne spille lyd samtidig med at CS / WinAmp kører lyd. ( imens.. oven på..  )
Avatar billede schubert1 Nybegynder
07. juni 2001 - 18:04 #8
Dvs. både CS og WinAmp og En tredie?
Avatar billede xafion Nybegynder
07. juni 2001 - 18:19 #9
CS/WinAmp+ Mit program ( altså 1 program + mit ...evt 2 hvis det kan lade sig gøre *S* )
Avatar billede schubert1 Nybegynder
07. juni 2001 - 18:24 #10
Ellers prøv dette:

Private Sub Command1_Click()
  Dim ret As Integer

  \'The following will open the sequencer with the C:\\WIN31\\CANYON.MID
  \'file. Canyon is the device_id.

  ret = mciSendString(\"open c:\\windows\\CANYON.MID _
  type sequencer alias canyon\", 0&, 0, 0)

  \'The wait tells the MCI command to complete before returning control
  \'to the application.

  ret = mciSendString(\"play canyon wait\", 0&, 0, 0)

  \'Close CANYON.MID file and sequencer device

  ret = mciSendString(\"close canyon\", 0&, 0, 0)

End Sub

Og i General delarations:

#If Win32 Then
Private Declare Function mciSendString Lib \"winmm.dll\" Alias _
  \"mciSendStringA\" (ByVal lpstrCommand As String, ByVal  _
  lpstrReturnString As Any, ByVal uReturnLength As Long, ByVal _
  hwndCallback As Long) As Long

#ElseIf Win16 Then

  Private Declare Function mciSendString Lib \"mmsystem\" (ByVal _
  lpstrCommand As String, ByVal lpstrReturnStr As Any, ByVal _
  wReturnLen As Integer, ByVal hCallBack As Integer) As Long

#End If

Avatar billede schubert1 Nybegynder
07. juni 2001 - 18:25 #11
dette var så midi filer
Avatar billede xafion Nybegynder
07. juni 2001 - 18:26 #12
Godt.. så mangler vi bare koden til at spille wav/mp3er mens winamp/cs kører....
Avatar billede schubert1 Nybegynder
07. juni 2001 - 18:33 #13
Den til wav har du fået men den anden får du om et øjeblik
Avatar billede xafion Nybegynder
07. juni 2001 - 18:34 #14
k
Men er du sikker på at det virker imens Winamp/CS kører?
Avatar billede schubert1 Nybegynder
07. juni 2001 - 18:35 #15
Den kunne jeg ikke finde men her har du et link til et program hvor du bare kan tage koden fra:
http://www.pscode.com/xq/ASP/txtCodeId.13952/lngWId.1/qx/vb/scripts/ShowCode.htm

PS: Den ser ikke så tosset ud! 8)

/Schubert1
Avatar billede schubert1 Nybegynder
07. juni 2001 - 18:37 #16
Ikke hundrede men den går ned på det laveste Windows plan så den burde blive tvunget igennem.
Avatar billede xafion Nybegynder
07. juni 2001 - 20:33 #17
....det kan stadigvæk ikke spille samtidigt...!!
Avatar billede xafion Nybegynder
19. juli 2001 - 21:19 #18
Didibi
Avatar billede bodekaer Nybegynder
09. maj 2002 - 14:46 #19
Xafion, det har ikke noget med din kode at gøre, men istedet om lyddriven/windows understøtter flere lydkanaler på samme tid.

Det er uden problemer muligt at lave på en w2k maskine, og så vidt jeg ved understøtter win ME det også.

Har du en Win9x maskine kan du investere i et SB Live kort, som giver samme funktionalitet.

(indforstået til Xaf: vi må jo hjælpe hinanden)
Avatar billede bodekaer Nybegynder
09. maj 2002 - 14:47 #20
I øvrigt skal du ikke bruge de gamle lyd afspilnings komponenter i VB, de er fra Win9x tiden.