Avatar billede snebaer Novice
09. september 2007 - 13:48 Der er 3 kommentarer

AMD processor

Hvad er forskellen mellem en AMD Athlon 64 X2 - 5000+ og en AMD Athlon 64 X24800+
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. september 2007 - 14:30 #1
At sammenligne forskellige mærker processorer er i dag meget vanskeligt, fordi testens udfald afhænger af hvad og hvordan der testes. Dette har gjort at AMD har valgt at lave en slags indexering af deres modeller så de mindst kan sammenlignes indbyrdes. Tallene 5000+ og 4800+ er altså et slags udtryk for processorens hastighed og tallene stammer fra den gang AMD konkurrede meget hårdt med Intel. en 5000+ skulle altså være hurtigere end en 5 GigaHerz pentium og en sådan findes naturligvis ikke.

For at svare direkte så vil 5000+ være marginalt hurtigere end en 4800+ men i praksis vil jeg tvivle på at du kan mærke forskel
Avatar billede snebaer Novice
09. september 2007 - 14:33 #2
Tak for det gode og fyldestgørende svar fra bufferzone
Avatar billede strych9 Praktikant
09. september 2007 - 14:35 #3
http://en.wikipedia.org/wiki/Athlon_64_X2#Athlon_64_X2

Hvis begge er på "Brisbane" kerne, så er der vist kun 100 MHz til forskel i clock rate.