Avatar billede xsix Nybegynder
09. september 2007 - 00:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PHP add til database error

Jeg har denne lille ting til at gå ind i min database og add nogle data:

<?php
    require_once('xxxx.php');

    if (isset($_POST['submitBtn'])) {
        $name    = (isset($_POST['name'])) ? addslashes(htmlentities($_POST['name'])) : '' ;
        $pass  = (isset($_POST['pass'])) ? addslashes(htmlentities($_POST['pass'])) : '' ;
        $email  = (isset($_POST['email'])) ? addslashes(htmlentities($_POST['email'])) : '' ;
        $race  = race("Human");
        $str  = str("8");
        $agi  = agi("8");
        $sta  = sta("8");
        $int  = int("8");
        $dex  = dex("8");
        $money  = money("100");
        $maxhp  = maxhp("80");
        $currenthp  = currenthp("80");
        $maxmana  = maxmana("80");
        $currentmana  = currentmana("80");

        //Minimum name and comment length.
        if ((strlen($name) > 3)){
            $sql = "INSERT INTO players (accountname,accountpass,email,race,str,agi,sta,int,dex,money,maxhp,currenthp,maxmana,currentmana) VALUES (";
            $sql .= "'".$name."','".$pass."','".$email."','".$race."','".$str."','".$agi."','".$sta."','".$int."','".$dex."','".$money."','".$maxhp."','".$currenthp."','".$maxmana."','".$currentmana."')";
            mysql_query($sql) or die(mysql_error());
        }

        header("Location: play.php");
    }
    else {

?>

  <h1>Register</h1>
  <form action="human.php" method="post" name="human">
    <table>
      <tr><th>Account Name:</th><td><input name="name" /></td></tr>
      <tr><th>Account Password:</th><td><input name="pass" /></td></tr>
      <tr><th>Email:</th><td><input name="email" /></td></tr>
          <input type="submit" name="submitBtn" value="Register"/></td>
      </tr>
    </table>
</form>
<?php } ?>

Men jeg får denne error hver gang jeg prøver at register:

Fatal error: Call to undefined function: race() in /home/virtual/xxxx.dk/public_html/online/human.php on line 8

Nogle der kan se hvor min fejl ligger?
På forhånd mange tak for hjælpen :)

Mvh.
XsiX
Avatar billede fixbabe Nybegynder
09. september 2007 - 00:20 #1
Du mangler funktionen race();
Avatar billede xsix Nybegynder
09. september 2007 - 00:54 #2
Hvor? Jeg har den da med alle steder?
Avatar billede pycoz Nybegynder
09. september 2007 - 01:18 #3
race() er jo ikke en php funktion, så den skal du jo lave før du kan bruge den
Avatar billede xsix Nybegynder
09. september 2007 - 01:42 #4
Ahh jeg havde misforstået det lidt, men ja, ved ikke hvem af jer jeg skal give point?
Avatar billede fixbabe Nybegynder
09. september 2007 - 08:51 #5
Fik du fundet en løsning på problemet?
Avatar billede xsix Nybegynder
09. september 2007 - 11:54 #6
Yep lavede bare dem alle om så de hedder:
        $race  = "Human";
        $str  = "8";
        $agi  = "8";
        $sta  = "8";

osv :)
Avatar billede xsix Nybegynder
09. september 2007 - 19:09 #7
Men tak for hjælpen, fik dog svaret fra en over msn. Så lukker den bare igen :)