Avatar billede remedy Nybegynder
08. september 2007 - 19:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gamle .doc filer og ny software

Hey folks

Jeg søger DESPERAT et program, der kan konventere gamle .doc filer, til nye .doc filer - Ja den er lidt tricky..

Har en gammel maskine, med WIN98 på - Der ligger ca. 400 dokumenter af høj værdi, som jeg skal kunne læses på en ny maskine.

Nogle der kender den nemme løsning?

Mere info:
Dokumenterne er skrevet i WordPad (fra WIN98), og er blevet gemt som .DOC filer - Hvis jeg prøver at åbne disse filer i f.eks. MS Office, så for jeg en fejlmeddelelse om, at ingen konventeringsfiltre o.l. kan åbne filen.

Filerne virker fint nok på WIN98 maskinen.
Avatar billede remedy Nybegynder
08. september 2007 - 19:22 #1
Freeware programmer imødekommes bedst :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. september 2007 - 19:38 #2
Hvis de er af høj værdi, har du naturligvis lavet backup af dem.. hvis du ikke har lavet backup, sparker du lige dig selv engang.. :-)

Du kunne evt bruge WordPad på den nye maskine.. Desværre kender jeg ikke til nogen konverteringsprogrammer til det formål..
Avatar billede snowball Novice
09. september 2007 - 01:01 #3
Har du lavet en fuld installation af MS Office på den nye PC? Hvis du blot har lavet en standard installation, så bliver der så vidt jeg husker netop ikke installeret den slags komponenter som den siger den mangler.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. september 2007 - 07:51 #4
Prøv evt. om du kan åbne dem med Open Office. Jeg ved ikke om det vil funke.
http://da.openoffice.org/about-downloads.html
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
09. september 2007 - 10:17 #5
Hvis jeg var dig, ville jeg se, om jeg kunne åbne et dokument i wordpad på den nye computer og derefter gemme som word for windows igen.

så ser du også om det er filerne der er i stykker
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
09. september 2007 - 10:32 #6
ups unskyld surfer :-)
Avatar billede brynil Nybegynder
09. september 2007 - 11:27 #7
Har du forsøgt at gemme dokumenterne på din gamle pc som .RTF istedet for .doc ?

.RTF skulle gemme al formatering og kunne læses af alle Word versioner.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. januar 2008 - 05:31 #8
Kan spørgsmålet lukkes?
Avatar billede remedy Nybegynder
01. februar 2008 - 21:10 #9
lukket