Avatar billede zypr3ex Nybegynder
07. juni 2001 - 16:46 Der er 7 kommentarer

Kan man chmode i FTP?

Jeg har adgang til f2s, hvor jeg har en FTP bruger.
Kan jeg godt Chmode mine filer uden brug af nogle Programmer?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
07. juni 2001 - 16:48 #1
ellers prøv med telnet...
Avatar billede zypr3ex Nybegynder
07. juni 2001 - 16:49 #2
Hvordan gør jeg så det?
Avatar billede thaufer Nybegynder
07. juni 2001 - 16:51 #3
man kunne på whitehat...!
Det betyder at man må kunne med et eller andet script
Avatar billede zypr3ex Nybegynder
07. juni 2001 - 16:54 #4
Ja, det er jo det jeg søger :)
Avatar billede borum Nybegynder
14. juni 2001 - 09:54 #5
Det er ikke alle ftp-servere der understøtter chmod. Men hvis du prøver at forbinde dig med en standard tekstbaseret ftp-klient (fx. den der kommer med windows), og skrive \"quote help\", så bliver du informeret om alle interne kommandoer som serveren forstår.

Når kommandoen skal skrives bliver det så noget i stil med \"quote chmod a+rw *\", men chmod kan godt hedde noget andet. Typisk er de interne kommandoer fire bogstaver lange.

Håber det hjælper.
Avatar billede borum Nybegynder
14. juni 2001 - 10:41 #6
Jeg prøvede lige ad og husker nu at man når chmod gennem \"site\" kommandoen. Man SKAL tilsyneladende også bruge den numeriske betegnelse for filrettighederne.

En linie som følgende skulle klare ærterne.
\"quote site chmod 666 fil.ext\"
Avatar billede bjd Nybegynder
01. august 2001 - 14:27 #7
I CuteFTP er der i kommandolinien faktisk muliged for at vælge CHMOD.
Men dette virker kun på Unix-servere, da Windows-servere ikke understøtter CHMOD.