Avatar billede Slettet bruger
04. september 2007 - 11:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program til at lukke terminal session automatisk

Hej derude.

Jeg har en Windows 2003 server som fungere som terminal, for C5 hosting. C5 er ikke et ret godt hosting applikation. Det brækker tit ned ved printning og andre ting. Men sådan er det jo. ( det skulle blive ordentligt hosting kompatible i fremtide, udtaler MS).
Men indtil da, så vil jeg høre om der er nogle som kender et 3 parts program som automatisk kan lukke en terminal session hvis den er gået kold. Eller kan det sættes op på win2003 som standard??. Problemet er at hvis 1 session går kold(C5), så trækker den alle win ressourcerne, også går det udover de andre terminal bruger også.

Så hvis i kender et program der automatisk kan lukke en "død" terminal session efter et bestemt tidsinterval, ja så vil jeg blive glad.
Avatar billede bens Nybegynder
04. september 2007 - 11:42 #1
kender ikke et 3 parts program. men har det her link
http://weblogs.asp.net/owscott/archive/2003/12/30/46776.aspx
Det er til en side hvor man kan lukke en terminal session fra en anden pc/server i samme netværk.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2007 - 11:49 #2
tak for svaret, men jeg søger helst noget der kan fungere automatisk.
Win2003 kan tage op til 1 time inden den resetter en død terminal session. og det er for lang tid.
Avatar billede bens Nybegynder
04. september 2007 - 11:55 #3
jeps. men det er hvertfald et alternativ :)
Avatar billede gulkings Nybegynder
05. september 2007 - 18:59 #4
Har du ikke Terminal Services Manager/Configuration på boksen?
Der er det muligt at indstille hvordan en session på boksen skal opføre sig i de tilfælde du beskriver.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2007 - 14:05 #5
ok. jeg prøver
Avatar billede gulkings Nybegynder
25. september 2007 - 20:45 #6
Fik du det hen?