Avatar billede mortenhh Nybegynder
03. september 2007 - 10:37 Der er 6 kommentarer

Opdatering af beregnelser

Hej Eksperter,

Jeg sidder og nørkler med et par regnskaber - men pludselig vil den ikke opdaterer mine beregninger mere - skriver jeg =2+2 i et felt udregner den det korrekt til 4...

Men plusser jeg 2 felter med henholdsvis 2 som værdi så finder den godt nok ud af det er 4 - men ændre jeg så værdien til fx 2 og 3 ja så kan den ikke udregne det er 5 før jeg gemmer...

Nogle der ved hvad der er galt?

Mvh
Morten
Avatar billede panebb Novice
03. september 2007 - 10:42 #1
Har du ikke fået sat den op til manuel beregning?
I funktioner>indstillinger > sæt til aut.beregning
Avatar billede mortenhh Nybegynder
03. september 2007 - 11:39 #2
Hej,

Nej det har jeg ik :S
Avatar billede be_nice Juniormester
03. september 2007 - 18:51 #3
Hej mortenhh,

Hvis du har checket at beregning ikke ved en fejl er sat til manuel, så kunne det muligvis skyldes at du har skiftet Excel version - flg. hjælpetekst er fra Excel:

For at være sikker på at tidligere projektmapper beregnes korrekt, fungerer Excel anderledes første gang, du åbner en gammel projektmappe, der er oprettet i den aktuelle version.

Når du åbner en projektmappe, som er oprettet i den aktuelle version, genberegner Microsoft Excel kun de formler, som er afhængige af celler, der er blevet ændret.

Når du åbner en projektmappe, der er oprettet i en tidligere version af Excel, genberegnes alle formlerne  - de, der afhænger af celler, som er ændret, og de, der ikke gør - i projektmappen. Dette sikrer, at projektmappen er optimeret fuld ud til den aktuelle version af Excel.

Da en fuldstændig genberegning kan tage længere tid end en delvis genberegning, kan det tage længere tid end sædvanligt at åbne en projektmappe, som ikke tidligere er blevet gemt i den aktuelle version af Excel. Når du har gemt projektmappen i den aktuelle version, åbnes den hurtigere.

Jeg hælder nu mest til at der er sket fejl i indstillingerne - men du kan jo prøve dig lidt frem.

Sig til hvis det fortsat driller - vi skal have løst dit problem.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede be_nice Juniormester
25. september 2007 - 21:10 #4
Hej igen,

Har du fundet en løsning, og kan spørgsmålet lukkes?

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede be_nice Juniormester
08. oktober 2007 - 19:52 #5
Har du fundet en løsning?

Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
24. december 2007 - 16:03 #6
Noget nyt i dette spørgsmål?
Glædelige Jul
/Be_Nice