Avatar billede pureshit Nybegynder
02. september 2007 - 22:35 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

CanoScan 4400F scanner, kan den kopiere og scanne lysbilleder?

Hej eksperter.

Min far skal have ny scanner. Jeg har fundet frem til canons CanoScan 4400F. Jeg har læst om den på Canons hjemmeside, men har alligevel nogle spørgsmål til den. Kan man scanne et lysbillede i den, og bliver resultatet godt? Kan man anvende den som kopimaskine, forstået på den måde at man smider et A4 ark i den, og derefter trykke på en enkelt knap på scanneren. Derefter skal den sende resultatet direkte til printeren, uden at min far skal trykke på diverse knapper på computeren. Kan denne scanner dette, eller kan i nævne en anden der kan?

Mvh Simon
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2007 - 23:02 #2
indscanningen er god vi har selv en canon 9900 f scanner

kopi maskine kræver din pc er tændt
knapperne på fronten af scanneren kan sættes op i det program der styrer scanneren
scanneren kan også scanne direkte til pdf filer hvilket er en rar ting

vi valgte canon pga den optik de bruger i deres scannere før brugte vi hp scanjet scannere
Avatar billede thov Forsker
03. september 2007 - 15:19 #3
Alle Canon's xxxxF skannere kan skanne 35mm film, både dias og negativ. Resultatet er på højde med dedikerede filmskannere i den billigere ende (som os almindeligt dødelige er villige til at betale).

Lettere underbelyste dias volder i begge tilfælde problemer, så her er det bedre, og mange gange hurtigere, at affotografere billederne (med digitalkamera) via projektor+skærm.

Mens skanneren står og 'gnaver' på et enkelt billede, kan en kassette med 25 stk nemt og hurtigere være 'i kassen' :-)
Avatar billede pureshit Nybegynder
03. september 2007 - 19:58 #4
Tak for info! Så bare for at få det skåret helt ud i pap, så jeg klart og tydeligt kan svare "JA" når min far nu spørger mig... Kopifunktionen betyder i praksis, at man smider en bog eller lignende i scanneren, trykker på en enkelt knap på scanneren, og lidt efter printer printeren det ud (og computeren skal være tændt imens). Er det ikke korrekt? Når nu scanneren kan scanne dias, betyder det det samme som et lysbillede, ikke?
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2007 - 20:10 #5
Tak for info! Så bare for at få det skåret helt ud i pap, så jeg klart og tydeligt kan svare "JA" når min far nu spørger mig... Kopifunktionen betyder i praksis, at man smider en bog eller lignende i scanneren, trykker på en enkelt knap på scanneren, og lidt efter printer printeren det ud

>>Helt korrekt

(og computeren skal være tændt imens). Er det ikke korrekt?

>>korrekt

Når nu scanneren kan scanne dias, betyder det det samme som et lysbillede, ikke?

>>dias er det samme som et lysbilled

Canon scanneren er et godt køb vi har ikke fortrudt vores 9900f scanner
Avatar billede thov Forsker
03. september 2007 - 23:21 #6
Dias er bare forkortelsen for 'diapositiver', som også kaldes lysbilleder :-)

Lysbillederne behøver ikke at være i rammer, for holderen tager også film i baner/ruller.
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2007 - 21:18 #7
Okay, mange tak for hjælpen! Ligger i begge et svar?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2007 - 21:34 #8
ok

god fornøjelse med den nye scanner
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2007 - 21:34 #9
-
Avatar billede thov Forsker
04. september 2007 - 22:14 #10
Ja, og det er altid rart at noget at pusle med på de lange vinteraftener :-)
Og så bundler Canon deres skannere med et udmærket OCR program.
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2007 - 22:32 #11
He he, tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2007 - 23:06 #12
takker herfra