Avatar billede fransen Nybegynder
02. september 2007 - 17:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

gendan slettede billeder fra en firewire disk (Mac)

kender nogen et godt (gerne freeware/open source) program til at gendanne slettede billeder fra en MAC firewire disk?
om det virker fra MAC eller PC er underordnet
Avatar billede egonspock Seniormester
02. september 2007 - 18:06 #1
Det eneste program, jeg har set virke fornuftigt er Data Rescue II fra
http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.php
Det er lidt småpebret ($99), men man kan teste det inden man smider pengene efter det.

Andre bud høres gerne! (Norton lavede i sin tid noget, der kunne det samme, men efter forskellige hændelser tør jeg ikke længere at benytte deres produkter)
Avatar billede egonspock Seniormester
02. september 2007 - 18:07 #2
Det hedder i øvrigt Mac, ikke MAC ;-)
Avatar billede enya Nybegynder
02. september 2007 - 18:10 #3
Måske kan PC Inspector klare det.? Man kan læse om og downloade det her: http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-pcinspector.html
Avatar billede egonspock Seniormester
02. september 2007 - 19:00 #4
Kun hvis drevet er formatteret i Fat32, men ellers ser det meget godt ud!
Avatar billede fransen Nybegynder
02. september 2007 - 19:25 #5
desværre er disken en ren Mac (nu med lille 'ac' :o)), explorer kan ikke engang se den fra en XP.
har prøvet flere tools - et enkelt var i stand til at 'se' firewire disken, men så stoppede legen der.

PC Inspector er afprøvet uden succes.

jeg tror man skal have fat fra Maccen og droppe alt om PC
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2007 - 13:47 #6
Download og brænd INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso (skal brændes som bootimages - boot op på cdèn og brug "photorec" mangler du hjælp så meld tilbage
Avatar billede fransen Nybegynder
14. september 2007 - 14:14 #7
fik det til at virke med pcinspector - min xp kunne dog ikke umiddelbart se drevet - men jeg kunne 'mappe' det ukendte drev i 'disk management' uden dog at kunne få drev bogstav assignet - xp troede det var en blank HD.

pcinspector var ligeglad og kørte recovery i 4 døgn med Ok resultat.

derfor egonspock - giv et 'svar' og du får point.
Avatar billede fransen Nybegynder
14. september 2007 - 14:16 #8
--> helgec
prøvede at boote i linux og kunne godt se den externe disk, men kunne ikke pege på min egen HD som rec. folder.
er der en 'for dummies' vejledning?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2007 - 14:29 #9
Ja da, og dog - kig ind på http://www.helgec.dk/livecd.html - find linket "Sådan gendanner du mistede data (er ikke klar før søndag)så vil du finde en billedguide der er testet med succes på min gamle basset hound
Avatar billede fransen Nybegynder
14. september 2007 - 18:01 #10
--> helgec
super - vuf
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2007 - 10:27 #11
Så er guiden på nettet
Avatar billede enya Nybegynder
05. oktober 2007 - 19:24 #12
>fransen: Har du fået løst problemet..?
Avatar billede fransen Nybegynder
06. oktober 2007 - 10:23 #13
-->enya; ja jeg fik gendannet en del med pcinspector, det tog lidt tid.
har ikke haft tid til at prøve linux forslaget fra helgec
Avatar billede enya Nybegynder
29. november 2007 - 23:18 #14
Hvad med lidt respons her...???
Avatar billede fransen Nybegynder
30. november 2007 - 12:26 #15
brugte pc-inspector så hvis enya laver et 'svar' kan jeg acceptere
Avatar billede enya Nybegynder
30. november 2007 - 15:08 #16
Svar kommer her. :)
Avatar billede enya Nybegynder
30. november 2007 - 17:08 #17
Tak for points... :)