Avatar billede tand Seniormester
02. september 2007 - 00:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af HD signal fra PC til HDTV.

Jeg har HD filer liggende på min PC som jeg gerne ville kunne se på min HDTV fladskærm, Jeg har PC indgang på  TV,
Jeg filmer i HD og redigere på min PC, og for at kunne se det jeg har lavet på en stor skærm, er jeg nød til at køre det tilbage på camera og så bruge den som recorder til TV. For at spare lidt på mit camera kunne jeg moske køre det direkte fra harddisken til TV. ??
Kan man det, og bliver kvaliteten i top og i HD hvis jeg bruger sådan et kabel ??:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=140244
Avatar billede duff80 Nybegynder
02. september 2007 - 00:42 #1
Nej, det kabel du henviser til er et analog kabel...

Du skal bruge HDMI kabel til overførsel af HD signal...
Det kræver selvfølgelig at du har hdmi udgang på PC og hdmi indgang på tv...

eller også bruge en konverter boks, der laver signalerne om, men det bliver ikke helt det samme...
Avatar billede tand Seniormester
02. september 2007 - 00:58 #2
jeg har en IEE394 (FireWire 6-bens) på PC. er det et HD signal.??
og så HDMI indgang på TV.
Men jeg kan jo godt se mine film i høj opløsning på min monitor, det vil sige at det kabel jeg bruger der, er det ikke også et VGA monitor kabel ??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. september 2007 - 02:40 #3
Uden at vide noget om HDMI: Hvis dit grafikkort har DVI udgang, burde billedet komme til dit tv i digital format med denne adapter: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=121037 i samarbejde med et HDMI kabel som dette: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=373729
Avatar billede tand Seniormester
02. september 2007 - 11:36 #4
Jeg har både en VGA-monitor og en DVI-monitor udgang på min PC.
Når jeg så har tilsluttet kablet mellem PC og TV hvordan kommer jeg så ind og henter den fil (filmklip) som jeg skal se på TV.??
Når jeg ser den på min PC dobbeltklikker jeg jo bare på filen så åbner min win media player og viser den , hvordan for jeg fortalt WINDOW`s at den skal sende den ud af DVI-monitorudgangen ??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. september 2007 - 14:53 #5
Du skal nok enten dele skærmbilledet mellem PC og TV, således at du har et udvidet skrivebord til TV, eller dele således at billedet på begge skærme er det samme. Du får mulighederne under "Skærm" i kontrolpanel, når du booter med begge (monitor og TV) tilsluttet.
Avatar billede tand Seniormester
02. september 2007 - 16:17 #6
ok
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. september 2007 - 16:37 #7
Hvorfor tager du selv point?
Avatar billede tand Seniormester
03. september 2007 - 09:57 #8
Jeg kan simpelhen ikke få afgivelse af point til at virke.
Det er ikke fordi at jeg ikke vil give point, jeg vil meget gerne give dig dem.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2007 - 10:13 #9
Så skal du jo enten anmode om svar fra dem du vil give point, eller henvende dig til coadmin for at få hjælp. Jeg kan dog se du har en del andre spørgsmål hvor du har lukket på samme vis - noget der giver anledning til at tro du bare ikke vil af med pointene:
http://www.eksperten.dk/spm/794440
http://www.eksperten.dk/spm/792670
http://www.eksperten.dk/spm/696540
http://www.eksperten.dk/spm/693569
http://www.eksperten.dk/spm/675468
http://www.eksperten.dk/spm/601624
http://www.eksperten.dk/spm/562914

Efter 3 år på eksperten, bør du kende systemet, og dets regler:

* Du bør ALDRIG selv putte et svar, medmindre du selv vil beholde pointene p.g.a manglende hjælp.
* Spørgsmål du opretter, SKAL stå åbne i mindst en uge, hvadenten du får hjælp eller ej. Du må dog gerne selv putte svaret og lukke, hvis du selv fandt løsningen.
* Du SKAL skrive løsningen på dit spørgsmål, såfremt du selv har løst det.
* Derudover er det god skik at følge op på de spørgsmål du stiller, hvor folk svarer.
Avatar billede tand Seniormester
03. september 2007 - 10:30 #10
noget der giver anledning til at tro du bare ikke vil af med pointene:
Ja det er jo klart man kan mene det, men det er ikke min mening.
Nu har jeg printet Vejledningen til nye brugere af Eksperten.dk
Og så skal jeg bare lige have lidt hjælp til at få givet point til ovenstående spørgsmål.???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2007 - 10:53 #11
Behold dem , men sørg for at følge reglerne. Hvis din samvittighed plager dig, kan du i stedet oprette spørgsmål til dem du har forbigået andre steder ved at:

Oprette et nyt spørgsmål i samme kategori med teksten "point til xyz", samt linke til spørgsmålet hvor du har forbigået en, og derudover placere en kommentar hvor du har forbigået nogen, og linke til hvor de kan hente deres point.
Avatar billede snowball Novice
09. september 2007 - 01:29 #12
En mindre rettelse til det "akyhne" har skrevet: Et spørgsmål skal ikke nødvendigvis stå åben i 7 dage. Hvis ens problem er blevet løst (enten hvis man selv har fundet svaret (som man så skriver i spørgsmålet) eller hvis andre er kommet med svaret) så skal man bare acceptere det/de svar det løste problemet.

Det er kun hvis man ikke har fået svar i sit spørgsmål, og man så ønsker at oprette det på ny, at der skal gå mindst 7 dage.

Snowball / Admin
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. september 2007 - 02:37 #13
snowball: Det du skriver er at hvis jeg opretter et spørgsmål, og lukker igen efter 2 timer da ingen har svaret eller kommenteret, er jeg i min gode ret til dette?
Avatar billede snowball Novice
09. september 2007 - 10:52 #14
I princippet ja, men der skal gå mindst 7 dage inden du må oprette det samme spørgsmål igen!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. september 2007 - 01:54 #15
Det er der ingen logik i, uanset hvad reglerne siger. Man stiller vel et spørgsmål, fordi man ønsker et svar på opgaven.
Avatar billede snowball Novice
10. september 2007 - 09:30 #16
akyhne: Netop, så derfor er det kun dig selv det går ud over hvis din tålmodighed ikke rækker længere :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. september 2007 - 07:22 #17
Næh, hvis jeg har brugt en time eller to på noget VBA kode for en spørger, og denne i mellemtiden har lukket, vil jeg da føle mig snydt!
Avatar billede tand Seniormester
02. oktober 2007 - 10:32 #18
Kan du ikke lægge et svar akyhne.