Avatar billede chap2005 Nybegynder
01. september 2007 - 23:41 Der er 9 kommentarer

Min computer fryser fast

hej ved ikke lige hvor jeg skulle ligge det her (:
men prøver så her (:

mit problem er at min comp er begyndt og fryse fast så jeg er nød til og trykke på genstarter knappen for og komme vidre :S
det er ved og være irriterende. jeg har prøvet og formater den det hjælper intet. Nogle gange blinker skærmen og ig så kommer den igen efter den har frosset fast. og har prøvet anden skærm det er intet med skærmen og gøre. nogle der ved hvad det kan være

PS køre XP pro (:
Avatar billede duff80 Nybegynder
02. september 2007 - 00:10 #1
Lyder som defekt ram...
Avatar billede chap2005 Nybegynder
02. september 2007 - 00:15 #2
oka men hvordna kan de blive defekt lige pludselig
Avatar billede duff80 Nybegynder
02. september 2007 - 00:24 #3
Der er mange årsager til at ram går i stykker... Forkert håndtering, forkert spænding i systemet..m.m.

Hvis du har 2 blokke kan du jo prøve at tage den ene ud og teste systemet og visa versa...

Har du et grafikkort i AGP/ekspress porten??

Hvis du har, kan du prøve at tjecke om der er onboard grafikkort på bundkortet, da det også kan lave problemer lignende dine...
Avatar billede chap2005 Nybegynder
02. september 2007 - 00:29 #4
har kun 1 ram blok på 512 (:

og ja har standard kort i AGP porten som fulgte med da jeg købte den så der er ingen onboard :)
Avatar billede duff80 Nybegynder
02. september 2007 - 00:33 #5
Så må du ud og låne nogle ram du kan teste med...
Avatar billede chap2005 Nybegynder
02. september 2007 - 00:35 #6
jamen kan det  være rammene ?

hvor stor er sansynligheden ?
Avatar billede duff80 Nybegynder
02. september 2007 - 00:48 #7
Nu er jeg ikke så skarp til sandsynlighedsregning, men jeg vil påstå at i 80 % af tilfælde med "frysefejl" ligger fejlen i rammene....
02. september 2007 - 10:07 #8
02. september 2007 - 10:09 #9
http://www.ultimatebootcd.com/download.html
http://www.fromsej.saknet.dk/html/ubcd.html

Den CD indeholder alverdens HARDWARE Test's - lige til at BOOTe på ...