Avatar billede djdikarl Nybegynder
27. august 2007 - 14:05 Der er 15 kommentarer

XP instalation viser ikke hd navn

Hej. Har et problem når jeg vil instalere XP på min com, har en hd der delt i to skykker, den ene del er på (C) 9,76gb og den anden er på (D) 127gb.
Hd'en er af mærket Maxtor.

Styrresystemmet er på (C) men vil instalere et ny på (D), men når jeg kommer til at jeg skal vælge hvilken hd jeg skal instalere det på for jeg valg mulighedderne: 2 NTFS hd på 60 gb hver og der står ikke noget navn ved dem.

Så mit spørgsmål er: hvordan kan jeg vide hvilken hd der er den rigtige? og hvorfor skriver den ikke hvad de hedder? (har navn givet dem)

På forhånd tak :)
Avatar billede djdikarl Nybegynder
27. august 2007 - 14:07 #1
Det skal lige siges det er XP Pro jeg har.
27. august 2007 - 14:10 #2
... har du andre fysiske HD'er i putteren ?
Avatar billede jop... Nybegynder
27. august 2007 - 14:17 #3
Har du noget raid installeret? Jeg er lidt forvirret.. :-)
Avatar billede djdikarl Nybegynder
27. august 2007 - 14:37 #4
Der er 3 andre hd i.
Der er ikke raid installeret, de er del i 2 dele.
ville tro at navnet på hd ville komme frem når jeg ville installere xp...
27. august 2007 - 14:50 #5
... for at være stensikker at vælge den rigtig så amontér datakablet på de HD'en som du IKKE vil bruge til instalationen ...
Avatar billede off-line Nybegynder
27. august 2007 - 14:59 #6
Du kan navngive partitionen i "Denne computer" Så vil navnet kunne ses under install.
Avatar billede djdikarl Nybegynder
27. august 2007 - 15:04 #7
nu kan det godt være at det er et dumt spørgsmål. men hvor i dennecomputer skal jeg gøre det? :)
Avatar billede off-line Nybegynder
27. august 2007 - 15:18 #8
Lige under ikonerne for partitionerne, står der et eller andet som: lokal drev (C).
Navnet kan være noget andet, men der er altid c-d-e. Hvis du f.eks. vil lave endnu
en installation på E-partitionen, kan du som eksempel skrive XP2 i det felt. Så vil
windows skrive "XP2(E)" og det vil du kunne se under installation. Det har jeg selv
prøvet, da jeg har to installationer af XP pro. Men det er altid bedst, at styresystemet ligger på C-partitionen, for hvis der er boot problemer så vil windows
automatisk prøve at boote på C.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. august 2007 - 21:11 #9
Hvis du har formatteret drevene sletter du også deres navne.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. september 2007 - 01:45 #10
Var der noget du kunne bruge?
17. september 2007 - 20:11 #11
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede djdikarl Nybegynder
17. september 2007 - 22:04 #12
hey. det endte med at jeg fik navn givet dem. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 23:34 #13
Ok, husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2008 - 20:05 #14
Husk at lukke...
Avatar billede djdikarl Nybegynder
09. januar 2008 - 22:09 #15
Hvordan lukker jeg den??