Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
26. august 2007 - 21:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ram problemer..

Har et mindre problem.. Har for nylig købt ny PC, med 4GB ram, men når jeg har startet den op, siger den både i Windows Vista under Computer og i dxdiag at der er 3582MB RAM, nogen ide om hvad den kan skyldes?
Avatar billede leif Seniormester
26. august 2007 - 21:41 #1
Kan være Grafikkort som tager, men problemet er vel det samme som i XP at IRQ tager noget af det.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. august 2007 - 21:47 #2
Det er korrekt, hvad leif skriver.

Et 32-bit OS kan max håndtere 4GB ram inkl. ram til fx grafikkort.

Resten bliver ikke allokeret.

Der findes så vidt jeg ved tweaks, men tror den bedste løsning er at overgå til 64-bit OS.

Eller blot acceptere, at sådan ligger landet :)
Avatar billede enya Nybegynder
26. august 2007 - 21:53 #3
Har været mange debatter på E om "manglende" RAM: Denne bla.: http://www.eksperten.dk/spm/792789. Om det er nogen hjælp ved jeg ikke..?
Avatar billede morhan Novice
26. august 2007 - 23:34 #4
ja, det er mystisk. næsten en sag for mulder og co.

du skriver ikke noget om antallet af bit, hvis det er 64, skal du ud og kigge i bios
Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
27. august 2007 - 10:13 #5
Jeg kører et 32-bit OS, siden jeg har hørt at der er en del spil og programmer der ikke kører optimalt på 64-bit, men det må vel være 32-bit OS'et skyld så, for hvis jeg tjekker før styresystemet starter op står der tydeligt 4096.
Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
01. september 2007 - 01:18 #6
Okay..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. september 2007 - 07:45 #7
Hvorfor tager du selv point?

leif's svar var jo korrekt!
Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
01. september 2007 - 10:27 #8
Ja, men det var ikke noget svar, så jeg kunne ikke give ham nogle point >_>
Avatar billede leif Seniormester
01. september 2007 - 10:37 #9
Så kan man jo anmode folk om at ligge et svar. Nu er jeg ligeglad med point, men det er uhøfligt ikke at spørge !
Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
01. september 2007 - 10:48 #10
Jeg havde min kommentar liggende i et stykke tid, siden jeg intet svar fik tilbage, regnede jeg med de ikke tjekkede mere.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. september 2007 - 11:09 #11
fr4gm3nt du bør læse E's faq: http://expfaq.dk/ til en anden gang.

Især http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
01. september 2007 - 11:23 #12
Jeg skrev en kommentar som respons til hans indlæg, håbede på han ville skrive igen, måske som en bekræftelse af problemet, men fik ikke flere svar, hvis han ikke gider bruge mere tid på det, hvorfor skulle jeg så sætte tid og point af til ham?..

Hvis han ikke længere deltager aktivt, eller tjekker tråden, så kan han da ikke forvente at få point for det, når hans første indlæg ikke var et svar, men blot en kommentar.