Avatar billede da_darkside Nybegynder
23. august 2007 - 18:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med pc som genstarter hele tiden

Jeg har en pc som køre som server som kun kører video server til et par overvågnings cameras, og winamp.

Problemet ligger i at computeren er meget ustabil.

Den genstarter, vilkårligt.

Nogen gange hver 15 min... nogen gange hver 7 dag... hvilket naturligvis er fuldstændigt uholdbart da alle brugere som er tilsluttet serveren bliver smidt af.

i dag har den f.eks genstartet 15 gange...

computeren er følgende specs.

MB: AsRock 775Dual Vsta (Nyeste bios opdatering)
CPU: Intel pentium 4, 2.8 ghz
Ram. 512 MB
GPU: Ati Radeon X1600 seies 256mb
HD: 250 GB (producent?)

Er der nogen som har prøvet noget lignende ? og hvad gjorde i for at løse problemet.

Har i forvejen skiftet strømforsyningen til en på 550 watt for at sikre den fik strøm nok, men det hjalp intet.
23. august 2007 - 19:06 #1
... kan det være et Varme (=støv/nullermænd/damer) problem ?
Avatar billede da_darkside Nybegynder
23. august 2007 - 19:40 #2
cpuen er gennemsnitlig 45 grader.... det er vel ikke for meget
Avatar billede nva Praktikant
24. august 2007 - 08:17 #3
Tjek ram og harddisk for fejl. Brug fx. www.memtest86.com til ramtest. Harddisk kan tjekkes ved at boote på din XP-cd - vælg R og skriv CHKDSK /P /R så tjekkes/repareres harddisken for eventuelle fejl.
Avatar billede da_darkside Nybegynder
26. august 2007 - 14:34 #4
Computeren er fucked op har skiftet alt.... efterhånden.... ram, bundkort, grafikkort strøm forsyning... køber en ny i morgen gider ikke det pjat mere...
Avatar billede nva Praktikant
27. august 2007 - 07:47 #5
Har du tjekket harddisken for fejl?
Avatar billede nva Praktikant
07. september 2007 - 13:10 #6
Respons?
Avatar billede da_darkside Nybegynder
13. januar 2014 - 07:24 #7
lukker