Avatar billede nicobisgaard Nybegynder
23. august 2007 - 13:11 Der er 17 kommentarer

Trojan Horse: Generic5

Jeg har desværre fået en troyan Horse; Generic5. Hver gang jeg tænder computeren popper AVG anti virus op og siger jeg har en troyan Horse der hedder "Generic5". Jeg trykker selvfølgelig Heal, og der står "Threat healed". Problemet er bare at når jeg så tænder PC'en igen kommer den bare igen. Her er min log, håber nogen kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Nicolai\Anti-virus\Spyware Doctor\svcntaux.exe
O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Nicolai\Anti-virus\Spyware Doctor\swdsvc.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SPBBCSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Windows_Down (wmplayer) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wmplayer.exe

--
End of file - 8303 bytes
Avatar billede nicobisgaard Nybegynder
23. august 2007 - 13:16 #1
tror jeg kom til at kopierer kun den sidste halvdel:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
C:\Nicolai\Firefox\firefox.exe
C:\Nicolai\Anti-virus\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X Configure] "C:\WINDOWS\system32\JMRaidTool.exe" boot
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] "nwiz.exe" /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] "C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Nicolai\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=39204
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Nicolai\Anti-virus\Spyware Doctor\svcntaux.exe
O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Nicolai\Anti-virus\Spyware Doctor\swdsvc.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SPBBCSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Windows_Down (wmplayer) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wmplayer.exe

--
End of file - 8303 bytes
Avatar billede nva Praktikant
23. august 2007 - 14:18 #2
Der er ikke lige noget at se i din log. Måske gemmer den sig i dine systemgendannelsesfiler? Men prøv at køre denne vejledning igennem http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Avatar billede nva Praktikant
23. august 2007 - 14:25 #3
Hvor mange antivirus-programmer kører du egentlig med? Du bør kun kører med 1 antivirus-program. Enten AVG eller Norton - derudover kan du have antispyware osv.
Avatar billede nicobisgaard Nybegynder
23. august 2007 - 14:32 #4
jeg er ikke 100% sikker på hvilke af de programmer jeg har der er Anti-virus og hvilke der er anti-spyware. Jeg har avast, norton, AVG; Hvilket af de antivirus-programmer skal jeg så beholde. Udover det har jeg kørt Hitmanpro og en del andre anti-spyware, og programmer til at beskytte mod keyloggers, da det var grunden til at jeg oprindeligt ville rense min PC. Og så er jeg selvfølgelig igang med at køre de programmer der var listed i den artikel du linkede.

Tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede nicobisgaard Nybegynder
23. august 2007 - 14:54 #5
Jeg har kørt programmerne, men kunne ikke få rootchk til at virke, så har kun følgende 3 logs:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
C:\Nicolai\Anti-virus\SuperAntiSpywarePro\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Nicolai\Anti-virus\CrapCleaner\CCleaner\CCleaner.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Nicolai\Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Skrivebord\alternativ.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X Configure] "C:\WINDOWS\system32\JMRaidTool.exe" boot
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] "nwiz.exe" /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] "C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Nicolai\Anti-virus\SuperAntiSpywarePro\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Nicolai\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=39204
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Nicolai\Anti-virus\SuperAntiSpywarePro\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /m "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PifEng.dll (file missing)
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Nicolai\Anti-virus\Spyware Doctor\svcntaux.exe
O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Nicolai\Anti-virus\Spyware Doctor\swdsvc.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SPBBCSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Windows_Down (wmplayer) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wmplayer.exe

--------------------------------------------------------------------------------------
ComboFix 07-08-17.2 - "Jan Bisgaard" 2007-08-23 14:47:44.2 - NTFSx86
Microsoft Windows XP Professional  5.1.2600.2.1252.45.1030.18.1122 [GMT 2:00]

(((((((((((((((((((((((((  Files Created from 2007-07-23 to 2007-08-23  )))))))))))))))))))))))))))))))

2007-08-23 14:29    51,200    --a------    C:\WINDOWS\nircmd.exe
2007-08-23 14:26    <DIR>    d--------    C:\DOCUME~1\JANBIS~1\APPLIC~1\SUPERAntiSpyware.com
2007-08-23 14:26    <DIR>    d--------    C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\APPLIC~1\SUPERAntiSpyware.com
2007-08-22 11:44    10,872    --a------    C:\WINDOWS\system32\drivers\AvgAsCln.sys
2007-08-21 11:55    82,248    --a------    C:\WINDOWS\system32\drivers\iksyssec.sys
2007-08-21 11:55    57,672    --a------    C:\WINDOWS\system32\drivers\iksysflt.sys
2007-08-21 11:55    40,264    --a------    C:\WINDOWS\system32\drivers\ikfilesec.sys
2007-08-21 11:55    29,000    --a------    C:\WINDOWS\system32\drivers\kcom.sys
2007-08-21 11:55    <DIR>    d--------    C:\DOCUME~1\JANBIS~1\APPLIC~1\PC Tools
2007-08-19 20:54    <DIR>    d--------    C:\DOCUME~1\JANBIS~1\APPLIC~1\HouseCall 6.6
2007-08-19 18:57    76,560    --a------    C:\WINDOWS\system32\drivers\tmcomm.sys
2007-08-19 18:55    <DIR>    d--------    C:\DOCUME~1\JANBIS~1\.housecall6.6
2007-08-19 18:10    <DIR>    d--------    C:\DOCUME~1\JANBIS~1\APPLIC~1\ErrorKiller
2007-08-17 16:02    <DIR>    d--------    C:\DOCUME~1\JANBIS~1\APPLIC~1\Lavasoft
2007-08-17 16:00    <DIR>    d--------    C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\APPLIC~1\Spybot - Search & Destroy
2007-08-16 13:26    2,724    --a------    C:\WINDOWS\system32\updat1.exe
2007-08-14 14:07    626,688    --a------    C:\WINDOWS\system32\msvcr80.dll
2007-08-14 13:59    164    --a------    C:\install.dat
2007-08-14 13:49    <DIR>    d--------    C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy
2007-08-14 13:49    <DIR>    d--------    C:\Programmer\Hitman Pro
2007-08-10 19:43    <DIR>    d--------    C:\Programmer\My CeWe Photobook
2007-07-30 01:47    <DIR>    d--------    C:\Incomplete
2007-07-30 01:46    <DIR>    d--------    C:\DOCUME~1\JANBIS~1\Incomplete
2007-07-30 01:46    <DIR>    d--------    C:\DOCUME~1\JANBIS~1\APPLIC~1\LimeWire
2007-07-27 20:03    33,824    --a------    C:\WINDOWS\system32\drivers\oreans32.sys
2007-07-27 20:03    112    --a------    C:\WINDOWS\build.bat
2007-07-27 20:03    1,326,080    --a------    C:\WINDOWS\make.exe
2007-07-27 20:03    1,326,080    ---hs----    C:\WINDOWS\system32\wmplayer.exe
2007-07-27 15:24    <DIR>    d--------    C:\Programmer\Google
2007-07-27 15:24    <DIR>    d--------    C:\DOCUME~1\JANBIS~1\APPLIC~1\Google

((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Find3M Report  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2007-08-22 16:39    ---------    d--------    C:\Programmer\Windows Live Toolbar
2007-08-21 18:34    ---------    d-a------    C:\Programmer\Furnish Pro
2007-08-21 18:34    ---------    d--------    C:\Programmer\Pixie
2007-08-21 15:22    ---------    d--------    C:\DOCUME~1\JANBIS~1\APPLIC~1\Azureus
2007-08-19 18:52    ---------    d--------    C:\Programmer\Norton AntiVirus
2007-08-19 18:49    ---------    d--------    C:\Programmer\Symantec
2007-06-28 00:05    ---------    d--------    C:\DOCUME~1\JANBIS~1\APPLIC~1\Skype
2007-06-26 20:35    ---------    d--------    C:\DOCUME~1\JANBIS~1\APPLIC~1\WoWUploader
2007-06-26 08:10    1104896    --a------    C:\WINDOWS\system32\msxml3.dll
2007-06-19 15:32    282112    --a------    C:\WINDOWS\system32\gdi32.dll
2007-06-13 15:22    1034240    --a------    C:\WINDOWS\explorer.exe
2006-06-23 08:48    32768    -ra------    C:\WINDOWS\inf\UpdateUSB.exe
    ---------        C:\Programmer\Fælles filer\Wise Installation Wizard
    ---------        C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Reg Loading Points  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

*Note* empty entries & legit default entries are not shown

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"JMB36X Configure"="C:\WINDOWS\system32\JMRaidTool.exe" [2006-06-02 10:45]
"nwiz"="nwiz.exe" [2006-03-09 09:29 C:\WINDOWS\system32\nwiz.exe]
"NvMediaCenter"="RUNDLL32.exe" [2004-08-27 14:00 C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe]
"SunJavaUpdateSched"="C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe" [2007-07-12 04:00]
"NvCplDaemon"="RUNDLL32.exe" [2004-08-27 14:00 C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe]
"ccApp"="C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe" []
"SoundMAXPnP"="C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe" [2006-05-01 12:07]
"SoundMAX"="C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" [2006-04-10 10:19]
"AVG7_CC"="C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe" [2007-08-20 11:59]
"!AVG Anti-Spyware"="C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" [2007-06-11 11:25]

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"ctfmon.exe"="C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe" [2004-08-27 14:00]
"MSMSGS"="C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" [2004-10-13 18:24]
"SUPERAntiSpyware"="C:\Nicolai\Anti-virus\SuperAntiSpywarePro\SUPERAntiSpyware.exe" [2007-04-23 15:46]

C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start\
Adobe Reader Speed Launch.lnk - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe [2005-09-23 23:05:26]
HP Digital Imaging Monitor.lnk - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe [2004-11-04 20:28:24]
HP Image Zone Hurtig start.lnk - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe [2004-11-04 20:50:52]
Microsoft Office.lnk - C:\Nicolai\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE [2000-01-21 09:15:54]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellExecuteHooks]
"{5AE067D3-9AFB-48E0-853A-EBB7F4A000DA}"= C:\Nicolai\Anti-virus\SuperAntiSpywarePro\SASSEH.DLL [2006-12-20 13:55 77824]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\!SASWinLogon]
C:\Nicolai\Anti-virus\SuperAntiSpywarePro\SASWINLO.dll 2007-04-19 13:41 294912 C:\Nicolai\Anti-virus\SuperAntiSpywarePro\SASWINLO.dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\sdauxservice"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\sdcoreservice"

R0 JGOGO;JMicron Hot-Plug Driver;C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\JGOGO.sys
R0 JRAID;JRAID;C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\jraid.sys
R1 oreans32;oreans32;\??\C:\WINDOWS\system32\drivers\oreans32.sys
R3 SenFiltService;SenFilt Service;C:\WINDOWS\system32\drivers\Senfilt.sys
S2 wmplayer;Windows_Down;C:\WINDOWS\system32\wmplayer.exe
S2 zgpgtwhx;Network DDE ZGPGTWHX;C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k zgpgtwhx

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\svchost]
zgpgtwhx    zgpgtwhx

*Newly Created Service* - CATCHME
*Newly Created Service* - SASDIFSV
*Newly Created Service* - SASENUM
*Newly Created Service* - SASKUTIL

Contents of the 'Scheduled Tasks' folder
2007-04-05 14:28:21 C:\WINDOWS\Tasks\AppleSoftwareUpdate.job - C:\Programmer\Apple Software Update\SoftwareUpdate.exe
2007-08-20 01:30:01 C:\WINDOWS\Tasks\ErrorKiller Scheduled Scan.job - C:\Programmer\ErrorKiller\ErrorKiller.exe
2007-08-17 18:00:38 C:\WINDOWS\Tasks\Norton AntiVirus - Kør fuld systemskanning - Jan Bisgaard.job
2007-08-23 11:02:50 C:\WINDOWS\Tasks\Symantec NetDetect.job
2007-08-23 11:54:00 C:\WINDOWS\Tasks\Søg efter opdateringer til Windows Live Toolbar.job

**************************************************************************

catchme 0.3.1061 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net
Rootkit scan 2007-08-23 14:48:24
Windows 5.1.2600 Service Pack 2 NTFS

scanning hidden processes ...

scanning hidden autostart entries ...

scanning hidden files ...

scan completed successfully
hidden files: 0

**************************************************************************

Completion time: 2007-08-23 14:48:47

    --- E O F ---
---------------------------------------------------------------------------
SUPERAntiSpyware Scan Log
http://www.superantispyware.com

Generated 08/23/2007 at 02:41 PM

Application Version : 3.7.1018

Core Rules Database Version : 3291
Trace Rules Database Version: 1302

Scan type      : Quick Scan
Total Scan Time : 00:12:54

Memory items scanned      : 172
Memory threats detected  : 0
Registry items scanned    : 722
Registry threats detected : 27
File items scanned        : 14838
File threats detected    : 20

Unclassified.Oreans32
    HKLM\System\ControlSet001\Services\oreans32
    C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\OREANS32.SYS
    HKLM\System\ControlSet003\Services\oreans32
    HKLM\System\CurrentControlSet\Services\oreans32
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32#NextInstance
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32\0000
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32\0000#Service
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32\0000#Legacy
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32\0000#ConfigFlags
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32\0000#Class
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32\0000#ClassGUID
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32\0000#DeviceDesc
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32\0000#Capabilities
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32\0000\LogConf
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32\0000\Control
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_OREANS32\0000\Control#ActiveService
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\oreans32#Type
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\oreans32#Start
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\oreans32#ErrorControl
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\oreans32#ImagePath
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\oreans32#DisplayName
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\oreans32\Security
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\oreans32\Security#Security
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\oreans32\Enum
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\oreans32\Enum#0
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\oreans32\Enum#Count
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\oreans32\Enum#NextInstance

Adware.Tracking Cookie
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@adfair[1].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@track.adform[2].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@www.googleadservices[3].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@www.googleadservices[2].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@www.googleadservices[5].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@ads.vg.basefarm[1].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@imrworldwide[1].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@image.masterstats[1].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@www3.addfreestats[1].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@tracking.notabenestats[1].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@ads.adbrite[2].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@atdmt[1].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@ad.bolddk[2].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@e2.emediate[1].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@stat.novasol[1].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@www.googleadservices[4].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@2.adbrite[1].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@ads.as4x.tmcs[1].txt
    C:\Documents and Settings\Jan Bisgaard\Cookies\jan_bisgaard@www.googleadservices[1].txt
---------------------------------------------------------------------------
Avatar billede nva Praktikant
23. august 2007 - 15:20 #6
Alt ser fint ud. Siger AVG noget om hvor trojaneren ligger?
Avatar billede nicobisgaard Nybegynder
23. august 2007 - 15:35 #7
c:\Windows\System32\Updat.exe er lokationen.
Avatar billede nicobisgaard Nybegynder
23. august 2007 - 15:36 #8
Navnet er helt præcist: PSW.generic5.FMK
Avatar billede nva Praktikant
24. august 2007 - 07:45 #9
Det ligner noget sbanvs. Prøv at uploade filen til denne online scanner http://virusscan.jotti.org/ - hvis den siger det er skidt, så slet filen manuelt - men vær sikker på at det er den rigtige fil du sletter.
Avatar billede nva Praktikant
24. august 2007 - 07:46 #10
sbanvs betyder snavs ;)
Avatar billede nva Praktikant
24. august 2007 - 07:51 #11
Hvis online-scanneren siger det er snavs, så kig her og tjek om disse entries er i registreringsdatabasen http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32rbotazz.html
Avatar billede nva Praktikant
24. august 2007 - 07:52 #12
Tilføjelse til http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32rbotazz.html - gå ind under 'Advanced'
Avatar billede nicobisgaard Nybegynder
24. august 2007 - 13:54 #13
Har fået lidt mere info omkring den:
Det er nu kun ca. hver 4. gang jeg tænder computeren at AVG siger at filen er en troyan horse. Til gengæld har jeg fundet ud af at hvis jeg trykker ignore så ligger filen i system32 mappen, men trykker jeg heal, sletter den filen. I registreringsdatabasen fandtes ingen af filerne http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32rbotazz.html  advarede imod. har ogs brugt scanneren som også sagde der ikke var noget galt. Ved snart ikke om der overhovedet er noget galt. Vil bare gerne være 100% sikker da grunden til at jeg oprindeligt downloadede diverse virusprogrammer og overhovedet fandt denne "troyan horse" var at jeg i online spillet World of Warcraft var blevet hacket 2 gange på en uge. Ledte derfor efter et eller ander program der var istand til at fjerne denne keylogger.
Avatar billede nicobisgaard Nybegynder
24. august 2007 - 13:56 #14
også*
andet*
ja, det gik lidt hurtigt.
Avatar billede nva Praktikant
24. august 2007 - 14:02 #15
Vil foreslå at du for en sikkerheds skyld starter din pc i fejlsikker tilstand og giver den en tur med først Ccleaner http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm og derefter dit antivirus. Hvis du får den hver 4. gang du starter din pc, så er der jo stadig noget galt, og så har jeg ikke lige svaret. Men prøv fejlsikker og så læg en ny HJT-log, hvor du kører HJT under et alternativt navn.
Avatar billede nicobisgaard Nybegynder
24. august 2007 - 15:17 #16
Fulgte CC guiden i fejlsikret tilstand punkt fra punkt, og fik fjernet lidt (dog ikke specielt meget, havde jo kørt den før). Denne gang bad jeg den om at rense filen c:\Windows\System32\updat1.exe. Tror jeg sætter den til at gøre det samme med c:\Windows\System32\updat.exe hvis den skulle komme igen.
Kørte derefter en AVG scan(mit antivirus program) og det fandt ingenting. Lavede derefter en ny HJT log fil. Har ikke fået beskeden fra AVG om generi5 de sidste par gange jeg har genstartet, så håber det er i orden nu.

Den seneste logfil:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\NICOLAI\FIREFOX\FIREFOX.EXE
C:\Nicolai\Anti-virus\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X Configure] "C:\WINDOWS\system32\JMRaidTool.exe" boot
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] "C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Nicolai\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=39204
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Nicolai\Anti-virus\SuperAntiSpywarePro\SASWINLO.dll
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Nicolai\Anti-virus\Spyware Doctor\svcntaux.exe
O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Nicolai\Anti-virus\Spyware Doctor\swdsvc.exe
O23 - Service: Windows_Down (wmplayer) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wmplayer.exe

--
End of file - 5601 bytes
Avatar billede nva Praktikant
24. august 2007 - 22:12 #17
Din log er tilsymeladende ren. Sig til hvis du stadig har problemer - og du altså ikke tror det er nye ;)