Avatar billede mujaffasbimmer Nybegynder
06. juni 2001 - 17:57 Der er 7 kommentarer

Brænder

Hej Alle.
Har lige købt en brænder (LiteOn 12/10/32).
jeg har tilsluttet den rigtigt (tror jeg da..), men den virker slet ikke.
forøvrigt, burde der så ikke komme et ikon under \"denne computer\",
der viste at der var et drev mere...
jeg har fået en cd med software og driver, som jeg har installeret, men det virker sq ikke.
håber på hurtig hjælp....
- Andreas
Avatar billede nomiz Nybegynder
06. juni 2001 - 17:58 #1
Hvis du ikke ser et extra CD-drev i \'Denne computer\' er brænderen ikke korekt sat til. Tjek om jumperne sidder som slave. Ellers prøv at pil dit originale CD-drev fra, da det kan skabe konflikt, hvis de begge er som master, f.eks.

/vh
Simon
Avatar billede mujaffasbimmer Nybegynder
06. juni 2001 - 18:03 #2
har prøvet at sætte jumperen alle de 3 forskellige steder.....
lortet virker stadig ikke......
Avatar billede nomiz Nybegynder
06. juni 2001 - 18:08 #3
Har du prøvet at fjerne dit normale CD-drev ?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
06. juni 2001 - 18:14 #4
Jeg har selv en lite on brænder, jeg har sat det på følgenmåde måde:

Primary IDE:
Cd rom (master)
Brænder (slave)

Secondary IDE
Harddisk (master)

Det kører fint, check om jumperne sidder som de skal.
Avatar billede francke Nybegynder
06. juni 2001 - 18:27 #5
Det ville hjælpe hvis du fortalte hvordan (rækkefølge) det forskellige er sat på kablerne!!Har du været i bios og sat den på auto??
Avatar billede mujaffasbimmer Nybegynder
06. juni 2001 - 18:29 #6
hej alle.
jeg vil sætte mig og prøve jeres forslag nu.
vender tilbaga i aften eller i morgen......
- Andreas
Avatar billede mujaffasbimmer Nybegynder
06. juni 2001 - 19:38 #7
hej igen.
Har endelig fået det til at virke.... var kommet til at sætte begge to som master!
så hvis nomiz lige gider at lave et svar får han pointene.....
- Andreas
ps. tak får den hurtige hjælp