Avatar billede mczlimmer Nybegynder
20. august 2007 - 13:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ændre et movieclips dybde når man klikker på det?

Hej Eksperter...

Jeg har 5 rækker og 5 søjler med små movieclips, som når man klikker på dem flytter sig fra deres position og ind på midten samtidig med at de bliver større. Alle movieclipsne ligger i sammer layer. Problemmet er at når man klikker på de fleste af dem og de flytter sig ind til midten og scalerer op ligger mange af dem bag ved de små movieclips.

Det må have noget at gøre med deres "depth" men hvordan kan man sørge for at lige præcis det movieclip man klikker på ligger øverst?

/Rune

Ps. jeg har lavet det i Action Script 2
Avatar billede _k Nybegynder
20. august 2007 - 15:01 #1
mc.swapDepths(getNextHighestDepth());

(du skal evt. have et scope med på getNextHighestDepth(). F.eks. _parent eller _root - men det afhænger af hvor dit kald ligger og hvordan din film er bygget op)
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
20. august 2007 - 20:34 #2
perfekt!

smid et svar :-)
Avatar billede _k Nybegynder
20. august 2007 - 20:41 #3
OK :)