Avatar billede bmelgaard Nybegynder
17. august 2007 - 19:15 Der er 7 kommentarer

Kan ikke komme på Internettet med WAN

Jeg har en bærbar Acer PC (A) der ikke kan komme på internettet via WAN. Det specielle er,

at A er kan se og anvende (dele filer) i det øvrige WAN netværk
at A uden problemer kan komme på internettet med LAN
at øvrige WAN enheder uden problemer kan anvende den samme router og anvende Internettet
at A tidligere har været på Internettet ved at anvende WAN'et

Der anvendes Access-point. Jeg har været gennem samtlige opsætninger, hentet seneste driver til WANkortet, har forsøgt at koble op mod anden router (uden få kontakt til internettet) etc. Jeg har haft firewall og antivirus programmer afinstalleret og geninstalleret - ingen ændring....

Er der en eller anden der kan forklare hvad der skal til, for at A kan anvende internettet med WAN og ikke bare på LAN
Avatar billede nva Praktikant
17. august 2007 - 20:51 #1
Kan det skyldes at det kun er routerens mac-adresse, der accepteres. Så hvis du cloner routerens mac-adresse til pc'ens netkort virker det måske?
Avatar billede nva Praktikant
17. august 2007 - 20:52 #2
Jeg forstår det sådan at du ønsker at pc'en både skal kunne komme på internettet via router og direkte via modem eller hvad?
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
17. august 2007 - 22:41 #3
Det skal forståes således, at den bærbare PC'er ikke kan komme på Internettet via WAN (trådløs netværk), men kun via LAN (med kabel). Den kan godt agerer med WAN netværkets øvrige PC'ere og de filer der ligger her.
Avatar billede papi Juniormester
18. august 2007 - 09:03 #4
kan du se netværket ? kan du connecte til det, men ikke komme på nettet? hvilken ip får du fra routeren? er der ændret nogle indstillinger siden sidst du kunne komme på?
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
18. august 2007 - 09:18 #5
kan du se netværket ? <Svar> Ja
kan du connecte til det, men ikke komme på nettet? <svar> kan connecte, men kan ikke komme på nettet
hvilken ip får du fra routeren? <svar> 10.0.0.5
er der ændret nogle indstillinger siden sidst du kunne komme på? <svar> nej
Avatar billede goodhumour Nybegynder
19. august 2007 - 20:26 #6
Trådløst netværk = WLAN

Ikke WAN; det er altså Wide Area Network - altså fra en lokation til en anden eller til internettet.
Avatar billede goodhumour Nybegynder
19. august 2007 - 20:28 #7
Er der valgt korrekt kryptering, kodeord og SSID på A ? Prøv evt. først uden kryptering.