Avatar billede yocal Nybegynder
17. august 2007 - 10:38 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Googleoptimering, hvordan laver man denne finesse?

Hejsa,

Jeg sidder og misunder lidt en lille feature på google. Prøv eksempelvis at se følgende søgeresultater:

- http://www.google.dk/search?q=barablu
- http://www.google.dk/search?q=Tina%20Dickow
- http://www.google.dk/search?q=myspace

Fælles for de tre sites er at der popper nogle "underresultater" op. Eksempelvis for myspace søgningen:

- Search - search.myspace.com/index.cfm
- Mail - messaging.myspace.com/index.cfm?fuseaction
- Home - www.myspace.com/index.cfm
- Search - search.myspace.com/index.cfm

Hvordan får man disse til at komme frem? Er det afhængig af det sitemap du lægger op via dit webmaster tool, gør den det automatisk såfremt dit site opfylder nogle betingelser - eller hvordan i alverden fungerer det?

Håber på at der er nogen der ved det :-)

// Yoc.
Avatar billede keysersoze Guru
17. august 2007 - 10:43 #1
Der er ikke en decideret opskrift på hvordan man får dette resultat - men den mest gængse opfattelse er, at det er resultatet hvis man har et site der er "specielt vigtigt/populært" i forhold til søgningen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2007 - 10:43 #2
Der er tale om at disse sites er autoritative sites for dette søgeord. I øjeblikket siger rygtet at google manuelt beslutter hvilke sites der skal være autoritative for hvilke ord.

Genmerelt kan siges at du skal være det mest populære site for et meget populært søgeord for at opnå denne status og største delen af de andre sites i feltet skal linke til dig.

Rygtet siger også at google arbejder på at automatiserer denne proces via en algoritme, men der er ikke sluppet meget ud
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2007 - 10:46 #3
Du kan bruge disse autoritative sites i din egen optimering, ide disse ervæsentlige for din placering. Det er sådan at de sites du linker til siger en masse om hvad dit site handler om. Det at dit sites tema er koncekvent og afgrændset hjælper din placering inden for de søgeord der høre til themaet. Det erderfor vigtigt at identificerer de autoritative sites inden for eget thema og så linke til dem og det er vigtigt at undlade at linke til sites der ikke ligger inden for eget thema
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2007 - 13:19 #4
Så lige at du havde et par konkrete spørgsmål.

Der er ingen tvivl om at et autoritativt site skal være et site af en vis kvalitet, professionelt med de informationer og faciliteter man kan forvente af et førende site på et område.

Dette indebære selvfølgelig at der bør være en sitemap og sitet bør være tilmeldt i webmasters tools. Der vil også altid være privacy policy, ansvarsfraskrivelse, copyright markering, en adresse og kontakt info for blot at nævne noget af det der giveret professionelt site.