Avatar billede syess Nybegynder
06. juni 2001 - 13:45 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

1100 Mhz Thunderbird!

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre for at holde min processor stabil ved 1400 Mhz...

Hvilken køler skal der til..?? Er der andet der spiller ind når man kører med de høje hastigheder!!

Dette spørgsmål er til alle eksperterne, der elsker at blive fyldt op med point!!
Avatar billede peter_m Nybegynder
06. juni 2001 - 13:49 #1
God køling. (f.eks NC50 silverado)

Men du nævner intet om dit system.
hvilken PSU, bundkort, ram m.v.
Avatar billede dipzy Nybegynder
06. juni 2001 - 13:49 #2
Har du prøvet med en Noise Control Silverado ? Evt. prøv at tjekke om dit ram kan klare de høje busfrekvenser. Måske kan netop DIN cpu ikke overclockes så meget. Prøv at tjekke hvad der står på chippen på din CPU, derefter tjek www.overclockers.com.

Du finder nok ud af det.
./DiPZY
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. juni 2001 - 13:56 #3
hvis du virkelig vil have noget der kører stabilt/lydløst, skal du se dig om efter noget vandkøling!
http://www.watercooling.co.uk/
Avatar billede tf-uno Nybegynder
06. juni 2001 - 13:56 #4
ja point kan man jo altid bruge...!!
men det er meget vigtigt du har noget ordentligt køling når du clocker så meget. ved du hvor varm din cpu er?
du skal også huske at hæve Volten lidt (det ved jeg ikke om du har gjordt,,,

Men hvis jeg var dig ville jeg selv lave noget vandkøler (det kræver så bare at du er lidt finger nem)...
men eller vil jeg forslå en NC Silverado 50 (den larmer snart ikke)..

hvad har du sat din multipliere/fsb til ??? (det ku jo være din fsb var for høj og gjorde den ustabil
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. juni 2001 - 13:57 #5
priserne for deres kits er også overkommelige og ligger fra 400-600 kr.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. juni 2001 - 14:01 #6
her kan du læse om tests af forskellige køle systmer:
http://www.extremedk.dk/tests/tests.php3
Avatar billede desperado Nybegynder
06. juni 2001 - 14:18 #7
Vi skal bruge noget info om dit system du har.

Ellers vil jeg forslå at du fortæller om hvad computeren gør når den går ned ? \" fek låser musen \"

Evt. Hvor varm den er ved 100% belastning

Det kan være at det ikke er et varme problem ved din CPU.
Ellers er der noget natlæsning her på tomshardware. Man skal have ben i næsen for at lave det.. men tjæk det ud.
http://www.tomshardware.com/cpu/01q2/010528/index.html

Ellers er den silverado 50 et godt forslag. husk noget ventilation af kabinette..
Avatar billede makse Nybegynder
06. juni 2001 - 15:17 #8
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. juni 2001 - 15:24 #9
wow! den kan da ellers larme! 63dB!

http://www.coolmath.com/decibels1.htm
Avatar billede makse Nybegynder
06. juni 2001 - 15:28 #10
He, ja den larmer en del. Og så koster den en bondegård.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724787892
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. juni 2001 - 15:30 #11
*GG* der står vel \"høreværn påkrævet under brug\" uden på æsken :)
Avatar billede makse Nybegynder
06. juni 2001 - 15:36 #12
LOL ja. De følger sikkert med i pakken. :)

Men som det er sagt tidligere. Så er Silverado nok det bedste valg, hvis man vil køre med luftkøling, når det gælder støj/temp. forholdet.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. juni 2001 - 15:39 #13
enig..ellers skal man overveje vand-køling :)
Avatar billede desperado Nybegynder
06. juni 2001 - 15:56 #14
Den Gale Ridder:
Hardware: HQ08 tower, ASUS A7V bundkort, 1100 Mhz Athlon Thunderbird, 512 Mb Apacer PC133 SD-RAM, ASUS 7700 Geforce 2 Pro/64Mb, 12/10/32a Plexwriter,12x Toshiba DVD-ROM drev,  3com 10/100 ethernet kort, 2x 45 Gb IBM Hardiske.

Det er det du har....
Avatar billede makse Nybegynder
06. juni 2001 - 16:10 #15
Eller så tag en kig på http://www.coolerkit.dk/ De har meget indenfor Væskekøling og Peltier.
Avatar billede dar Nybegynder
06. juni 2001 - 19:31 #16
Et par peltier-elementer og den syge vædskekøler - så er du eddermaneme kørende!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. juni 2001 - 19:45 #17
http://www.watercooling.co.uk/
de har pænt billige vandkølere!
Avatar billede vuffe Nybegynder
06. juni 2001 - 22:06 #18
Man kunne jo oxo snildt sænke temperaturen med noget Artic silver f.eks.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. juni 2001 - 22:13 #19
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
07. juni 2001 - 00:48 #20
Hvordan OC\'er du? På multiplier eller FSB? Der re mange ting der spiller ind! Hvis du overclocker på FSB\'en kan det være dine ram, eller muligvis dit grafikkort, lydkort eller lign. der står af ved en for høj clockfrekvens!
Avatar billede zycho Nybegynder
07. juni 2001 - 07:14 #21
Spørgsmålet er om du skal clocke din multiplyer eller FSB?? Som Jdaugaard siger kan du risikere ved for høje hast, f.eks. FSB på 140-150 at dit lydkort, netkort, eller andre PCI ting står af. Men da det er den gamle serie af Thunderbird du har (med 100 mhz FSB), skal du nok mere overclocke din FSB end multiplyeren. Men prøv dig frem :o)

Husk at købe en NC Silverado 50 som de andre siger, hvis du vil være sikker på at det ikke ender galt.

Og har du endnu flere penge at gøre godt med så gør som kimrosgaard siger. Køb vandkøling...

Hvis jeg var dig havde jeg købt en NC Silverado 50 + et par kabinetkølere til at suge luften ud med...
Avatar billede zycho Nybegynder
07. juni 2001 - 07:15 #22
skulle have stået 100 MHz DDR FSB
Avatar billede zycho Nybegynder
07. juni 2001 - 07:23 #23
Til at starte med kunne du installere et program som holder øje med temperaturen. Så kunne du se hvor langt du ville kunne overclocke den mens den gik stabilt......

Da du har et Asus A7V bundkort er jeg sikker på at du allerede har det på en medfl. cd-rom....

Avatar billede zycho Nybegynder
07. juni 2001 - 07:28 #24
Var lige inde på en side om en UT klan. En af medlemmerne i klanen har en 900 MHz Thunderbird overclocket til 1466 MHz!!!!! Med peltierkøleri vel og mærke:

http://www.ultraviking.dk/medlemmer/dax/dax.html
Avatar billede zycho Nybegynder
07. juni 2001 - 21:02 #25
jeg fik alle pointsene ??

Kig her: makse, kimrosgaard, dipzy, vuffe

http://www.eksperten.dk/spm/79616