Avatar billede cen Nybegynder
16. august 2007 - 01:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lyd fra et lydkort til et andet.

Hej
Jeg står i den situation, jeg har et lydkort hvor der kun er en indgang, og jeg ville derfor høre om der er nogle der kender et program der kan tage lyden fra indgangen fra lydkort #1, og afspille det på lydkort #2.

Mvh.
Christian
Avatar billede Beach Mester
16. august 2007 - 02:59 #1
Kan du ikke "bare" sætte line-out fra lydkort #1 til line-in på lydkort #2?

Uanset ovenstående så får du ikke det bedste kvalitet ud af det uanset hvad du ønsker, og selv om jeg tvivler på at der findes noget program der kan sende lyden digitalt fra en kort til et andet så vil du (hvis det kunne lade sig gøre) få så meget latancy (forsinkelse i lyden pga. den lange signalbehandling) at det vil være uholdbart til alm. mennesker:-)

//Beach
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. august 2007 - 09:14 #2
Hvis det ene lydkort har en intern udgang (i kabinettet), kan det måske lade sig gøre at køre den til CD in på lydkort #2. Programmæssigt tror jeg ikke det kan lade sig gøre. I så fald ville det være i kontrolpanel -> lyde og lydenheder du skulle rode.

Er meningen at mixe flere indgange?
Avatar billede cen Nybegynder
16. august 2007 - 10:25 #3
Problemet er der ingen line-out er på lydkort #1, der er kun to indgange, hvori der er tilsat nogle mikrofoner.

Det jeg gerne ville have var jo så, at når man snakkede i mikrofonerne, så kom det ud af højtalerne :) som i dette tilfælde er sat til lydkort #2.

/christian
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. august 2007 - 15:55 #4
Jeg tror du har brug for en lille mixer til opgaven.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2007 - 02:15 #5
Ok?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 08:04 #6
cen: Lidt respons...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 13:18 #7
!
Avatar billede cen Nybegynder
11. november 2007 - 14:36 #8
sorry. Problemet var det skulle ordnes på en com, da input skulle analyseres imens det blev smidt ud til højt.

Men smid et svar, så lukker jeg. Det er ikk aktuelt mere.

Mvh.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 14:46 #9
Ok.