Avatar billede skelboe Nybegynder
15. august 2007 - 14:11 Der er 3 kommentarer

Brugere til IIS 6.0

Hej,

Jeg har føt hosted på min egen hjemmeserver, det er også gået fint.

Nu skal jeg så til at hoste lidt mere "seriøst" - og ønsker at oprette en bruger til hver websted jeg opretter, for at kunne se i loggen hvordan det enkelte websted opføre sig..

Men spørgsmålet er hvilke rettigheder sådan en webstedsbruger skal have, for at det er optimalt??

På forhånd tak!
Avatar billede bens Nybegynder
04. september 2007 - 10:53 #1
en bruger af websted skal have ikke have det helt store.
ftp tilgang. han skal kunne køre scripts, oprette mapper, slette filer alt det primære. Der udover er der faktisk mange som ønsker statistik så de kan se hvor mange der besøger der hjemmeside. Men der er jo ekstra tilbehør.
Hvis du bruger win2003server web, er der en admin site hvor alt bliver oprettet i.
Avatar billede skelboe Nybegynder
04. september 2007 - 12:09 #2
Hej bens,

Ja det kender jeg godt alt det der... Har hostet gennem nogle år... Men tænker mere på om man bør oprette hver websteder som uder i ad'et, så man kan logger brugeren?

Har hørt at dette er smart. Men hvordan gør man?
Avatar billede skelboe Nybegynder
06. juli 2013 - 14:45 #3
Lukket