Avatar billede qviim Nybegynder
13. august 2007 - 21:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Valg af enten AMD eller Intel i bærbar

Vil købe en ny bærbar!

Har kig på to forskellige modeller, begge fra ACER!

Den ene har en 1.66mhz INTEL CORE 2 DUO T5500
Den anden er en 1.8mhz AMD TURION 64 2X TL52

Ellers har de begge 2gb ram og begge to har dedikeret 128mb til grafik...

Hvad skal jeg vælge? Skal bruge den til blandt andet lidt spil; Football Manager etc... og til normalt brug såsom surf, office, msn, DL osv....
Hvis nogen kan forklare hvad den egentlige forskel er på disse to processorer er, ville det være dejligt!

http://merlin.dk/Acer-351.aspx?PID=1228&ProductID=9253
http://merlin.dk/Acer-351.aspx?PID=1228&ProductID=11463
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 22:08 #1
Du skal da slet ikke købe i Merlin, det er det værste du kan gøre.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385228 større cpu + større gfx kort

Men ellers skal du klart tage Intel CPU.
http://www23.tomshardware.com/cpu_mobile.html?model1=700&model2=705&chart=268 de har AMD CPU´en, men ikke lige T5500 men selv meget mindre core2duo CPU banker den AMD, selv en T2300 ville være bedre
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 22:16 #2
Ville stadigvæk vælge AMD med deres mobileprocessor, den varmer heller ikke ligeså meget som intel. Men vil for engangsskyld give Drgonzo ret, merlin skal du ikke handle fra.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 22:52 #3
ikke nu igen.. Du skal aldrig købe en bærbar med AMD, Intel og deres Centrino platform er for overlegen. Så du vil råde ham til at tage en com med en af de ringeste mobile CPU på markedet? Nu må du altså snart tage dig sammen.
Avatar billede warg Nybegynder
14. august 2007 - 07:41 #4
jeg tror nok at du mener ghz istedet for mhz ;-)
personligt har jeg kun én amd i mit hus -dvs. 7 intel og 1 amd
så hvis det var mig ville jeg 1.ikke købe i merlin 2.købe en intel.
prøv at kigge i elgiganten der plejer at være nogle gode og billige. - og nej, jeg abejder ikke for elgiganten.
Avatar billede qviim Nybegynder
14. august 2007 - 08:04 #5
Forklar mig lige hvad problemet med Merlin er?
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. august 2007 - 09:12 #6
de er for dyre og har elendig service
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. august 2007 - 09:12 #7
hold da op warg en 1.8mhz er da vild ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:43 #8
Hallo, hvad med noget respons??
Avatar billede qviim Nybegynder
31. december 2007 - 14:15 #9
Respons på hvad?
Avatar billede drgonzo Praktikant
31. december 2007 - 15:16 #10
er du nået frem til et valg? Vil du have flere forslag?
Avatar billede qviim Nybegynder
02. januar 2008 - 13:03 #11
Ja, har fået købt en ny bærbar, men det blev ikke nogen af dem jeg selv nævnte!

Det blev en Acer Aspire 5920

http://www.komputer.dk/polopoly.jsp?a=7936&d=512

Og den er jeg meget tilfreds med!
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. januar 2008 - 15:14 #12
Husk at lukke spørgsmålet her så.. Bed om svar fra dem der skal have point, eller lig svar selv og accepter
Avatar billede qviim Nybegynder
03. januar 2008 - 10:54 #13
OK!
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. januar 2008 - 15:33 #14
ok du synes altså ingen hjælp du har fået og beholder selv point.
Avatar billede qviim Nybegynder
06. januar 2008 - 22:30 #15
"Hvis nogen kan forklare hvad den egentlige forskel er på disse to processorer er, ville det være dejligt!"

Synes ikke jeg fik svar på spørgsmålet....
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. januar 2008 - 22:47 #16
du fik at vide intel er bedst, hvor detaljeret skal det være? Skal vi ned i arkitekturen osv? Du blev frarådet at købe i Merlin og fik alternative forslag. Ville du vide mere kunne du jo sige det i stedet for at forsvinde i 4 mdr..
Det kunne også være gjort bedre end den acer, men ohh well. Godt nytår