Avatar billede summer22 Nybegynder
13. august 2007 - 18:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

harddisk virker ikke på bæbar

Hej Alle
Jeg har en bærbar som gik ned,kunne ikke genistalere xp,så jeg læste xp ind på harddisken via min stationære pc(køre fint).Men efter at have flyttet harddisken over i den bærbare igen får jeg meddelelsen NTDLR IS MISSING.
Hvad gør jeg galt?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 19:13 #1
Det trick kan ikke lykkes - forskellige chipset
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2007 - 19:41 #2
Prøv med en "repair"
"Repair"

Boot op med Windows CD. Ved valget mellem at trykke på "R" for
for at gå i konsollen, og at "Trykkke på Enter" for installation,
trykkes der på "Enter".
Ved installationen vil Windows fortælle, at der allerede er et
styresystem installeret, og man bliver spurgt, om man vil forsøge,
at reparere, eller om man vil foretage en nyinstallation.
Denne gang skal man så vælge "R" for reparation. Windows vil så
installere et nyt styresystem, uden at slette de eksisterende data.

Hvis den Windows CD man benytter kræver nøgle, så hav den parat.
Hvis man foretager en "Repair"for at bruge Windows på et nyt bundkort,
skal man huske, når Windows starter op, at installere den CD, som
fulgte med bundkortet, og som indeholder alle bundkorts driverne.
Hvis det er et helt andet bundkort, dvs. med et andet chipset, skal
man ikke forsøge at starte windows, men bare boote op på CDén

Da den Windows som bliver installeret er ny, har den ingen
opdateringer. D.vs. Man er nød til at tage en tur rundt om Microsoft,
for at hente dem alle igen.

Under "Repair" som jo er en ny installation, bør man tage sin
internet forbindelse fra.
Avatar billede summer22 Nybegynder
13. august 2007 - 21:36 #3
Tak for svarene
Har prøvet ovenstående,men min bærbare lukker ned lidt efter jeg har prøvet at reparere, eller formatere og geninstalere!
Mads.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 21:39 #4
Prøv at formatere disken fra DOS
Avatar billede summer22 Nybegynder
13. august 2007 - 21:40 #5
hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 22:01 #6
Der er flere måder, du kan f.eks. downloade og brænde http://www.helgec.dk/unik.iso (skal brændes som et bootimage) herefter boot op på cd´`en og så er du simpelthen i gode gamle DOS - slet dine partitioner -opret ny partition og formater
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 22:06 #7
Hvis du ikke kender FDISK og FORMAT fra dos er der guide her http://www.helgec.dk/format_floppy.html
Måske var det en ide at gi den disk en gang KILLDISK - programmet ligger på den samme cd - guide her http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2007 - 22:23 #8
Er du sikker på, at der ikke er noget galt med dine ram?
Hvis du vil teste dem:
http://www.raymond.cc/blog/archives/2006/10/23/test-your-ram-with-microsoft-windows-memory-diagnostic/
Avatar billede killerdvd Nybegynder
14. august 2007 - 11:22 #9
Hej Mads
Prøv den her istedet:
Hent et iso der hedder: RoadStarter Boot CD
Brænd den ned på en cd og boot op på den.
Der får du en menu hvor du kan vælge nogle forskellige ting.
Der iblandet er der en der hedder NTLDR Fix /XP
Den vælger du og vælger hvilken harddisk og partition der er primær.
Så skulle den gerne force boot XP.

Held og Lykke
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2007 - 11:53 #10
killerdvd - Så vidt jeg kan se, er du selv ved at få ørene i maskinen:)
Avatar billede killerdvd Nybegynder
14. august 2007 - 23:10 #11
prøver bare at hjælpe..  ;)
Avatar billede summer22 Nybegynder
15. august 2007 - 19:19 #12
Bingo Det var ram,ene
Tak fra Mads.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. august 2007 - 19:36 #13
Godt nok! Så lægger jeg et svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. august 2007 - 12:12 #14
Takker for point:)