Avatar billede reddajoppe Nybegynder
12. august 2007 - 17:50 Der er 5 kommentarer

Grafikkort i Bilkacomputere

Hej

Bilka har to computere på tilbud til 5999 i næste uge - den ene har grafikkortet GeForce 7150M og den anden GeForce Go 6100. Er de grafikkort gode nok til at køre f.eks. Second Life? Ifølge secondlife.com kræves f.eks. GeForce 2, GeForce 4mx eller bedre, og anbefales GeForce FX 5600, GeForce 6600, eller bedre. Problemet er bare at jeg ikke ved ret meget om hvilke grafikkort der er bedre end hvilke andre, så det håber jeg der er nogen derude der kan svare på.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. august 2007 - 18:16 #1
hvis du vælger GeForce 7150M vil du være nogen lunde være dækket ind.
dette kort skulle meget gerne kunne køre second life flydende :)

/psycosoft-funware :)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. august 2007 - 19:32 #2
7150M er ikke et specielt godt kort, og vil højst sandsynligt ikke køre nyere spil. Men til Second life burde det være OK.

Jo højere grafikkort modellens nummer er, desto hurtigere/nyere kort er det. FX er et 8800 hurtigere end et 7800.
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 15:40 #3
Hej. Den burde ikke have et problem med at køre Second Life, vil dog dernæst også gerne knytte en kommentar her i mit svar. Jeg har aldrig været den store tilhænger af at købe pc'er i supermakeder - da de somregel ikke er uddannet eller lige så dygtige i deres fag som computerfolk, fra privatejede butikker som dataworld.dk eller mm-vision.dk :) Ikke sagt at deres pc'er er dårlige i bilka, men hvis du køber en pc fra et godkendt firma, så er der en hvis form for garanti på og dermed har du også en hvis tryghed ved at handle der, plus at sker der en fejl kan de selv reparere tingene uden at skulle sende dem langt pokker i vold.

7150m er ikke et specielt godt kort, men i forhold til et Geforce 3 eller 4mx så er det lidt bedre.
Tænk på at jo nyere og højere tal et grafikkort har i navnet, desto bedre burde det være.

Venlig Hilsen
Emil Hansen
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. august 2007 - 16:05 #4
Tak fordi du lige fik slået det på plads en gang til :P

Min kommentar: Jo højere grafikkort modellens nummer er, desto hurtigere/nyere kort er det. FX er et 8800 hurtigere end et 7800.

Din kommentar: Tænk på at jo nyere og højere tal et grafikkort har i navnet, desto bedre burde det være.
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 16:17 #5
yes, eleminere blot enhver form for tvivl.
Det var sødt af mig at give dig ret ikke? ... -_- (brugte dog nogle andre kort)

Venlig Hilsen
Emil Hansen