Avatar billede rudolph Nybegynder
11. august 2007 - 19:50 Der er 6 kommentarer

iCab Browser på iMac anno 1998

God Aften i MacStuen.

Jeg har et spørgsmål angående iCab Browser, som jeg endnu ikke har prøvet.
Det er for nyligt lykkedes mig at få en iMac 8.5 4BG Harddisk på Ethernet med Internet Explorer 5.
Det fungerer fint nok.
Jeg har læst lidt om iCab Browser, som jo skulle være specielt til AppleFolket.
Kan I fortælle mig om den er god?
Hvilken version jeg evt. kan bruge til min lille iMac,
som aldrig bliver en OSX ...
Og om man, hvis iCab Browseren fungerer også skal have
Internet Explorer + Outlook Express installeret.
Eller om man kan nøjes med iCab - og har den et lille e-post program?

Med Venlig Hilsen
Rudolph
Avatar billede bl0chbuster Nybegynder
11. august 2007 - 20:06 #1
Du kan da blot bruge safari, apples browser den fungere rigtigt fint.
and mail programmet så har apple et mail program der simpel hend hedder mail, det fungere også perfekt.

det skulle gerne ligge inde i program/applikations mappen.

mvh. Lasse Bloch
Avatar billede rudolph Nybegynder
11. august 2007 - 20:24 #2
Hej Lasse Bloch
Så vidt jeg ved kan man kun bruge Safari hvis man har et system, som er meget nyere end det på min iMac - Der var ingen Safari i mappen - Derimod Internet Explorer 4
og Outlook Express 4 - Begge fik jeg opdateret til no.5

Så jeg tror ikke jeg kan bruge Safari... Ville ellers gerne - især når der er mailprogram indbygget.
Avatar billede egonspock Seniormester
11. august 2007 - 20:59 #3
Safari og Mail kræver ganske rigtigt OS X. Med 4.3 GB harddisk er det den allerførste generation af iMacs, og de kan - hvis man stopper godt med RAM i og formentlig udskifter harddisken godt komme til at køre helt op til 10.3.9 og dermed både Safari og Mail, men det er et spørgsmål om det er det værd, da det er usikkert hvor længe skærmen og de øvrige komponenter kan holde. Det er jo trods alt elektronik som bliver slidt med årene.

iCab fra http://icab.de/dl.php burde fint kunne køre på din iMac og faktisk bedre end Internet Explorer, selv på system 8.5. Du skal downloade "classic"-udgaven.

I min tid (for nogle år siden) brugte jeg Outlook Express, så det kan du også fint bruge.
Avatar billede rudolph Nybegynder
11. august 2007 - 21:28 #4
Tak for link til Classic iCab, som jeg vil prøve at downloade, samt "Teste".

På min er det 96 MB (Der blev lagt lidt flere ind ved købet end standard)
Nej denne model skal køre så godt som den kan - uden yderligere invisteringer af større stil - Så vil jeg hellere vente med Safari til jeg evt. får en ny og bedre MAC - og det bliver ikke lige nu. Men ... Internet Explorer og Outlook skal vel være på maskinen stadigvæk ... eller hvad?
Avatar billede egonspock Seniormester
12. august 2007 - 00:20 #5
Der sker intet ved at de to programmer er på maskinen. Det er ikke en PC hvor der kan være en registreringsdatabase, der kan blive ødelagt pga. for mange installerede programmer. Du skal også stadig have et mailprogram, og hvis du ikke har adgang til andet, som f. eks. Entourage i MS Office 98, som formentlig kunne køre på 8.5, så er Outlook Express helt ok.
Avatar billede flemming_helveg Nybegynder
12. august 2007 - 06:43 #6
Hej egonspock
Jeg syntes helt afgjort at iCab virker bedre end Internet Explorer på iMac -
Så den vil jeg bruge og så Outlook Express som Mailprogram
Tak for Tipset
Venlig Hilsen Rudolph