Avatar billede clausj Nybegynder
11. august 2007 - 18:03 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

HD kan ikke starte

Hej Exp´erter

Jeg har en HD isat en ekstern boks, og tilslutet gennem usb-porten.

Nu har jeg det problem at den ikke længere virker. Under fejlmeddelelse står der "enheden kan ikke starte" Fejl 10

Nogen der har et forslag inden jeg smider mine kostbare billeder og musik væk?

Det er ikke BOKSEN der fejler noget.

Mvh

Claus j
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2007 - 18:10 #1
Sikker er jeg ikke men jeg mener at fejl 10 betyder at der ikke er forbindelse - prøv under system at fjerne dine USB porte og genstart
Avatar billede clausj Nybegynder
11. august 2007 - 19:08 #2
Det er desværre stadig det samme. Jeg er ikke så superklog på området, men der er ingen jumper på lige nu, hvordan ville en sådan skulle placeres??  som slave?

Kan det være HD´en der er stået af?

claus
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2007 - 19:59 #3
"Kan det være HD´en der er stået af?" Næppe - prøv start -> højreklik på "denne computer" -> Administrer -> Diskhåndtering, kan du heller ikke se disken i graden til højre ? hvis ja, hvad viser filsystemet
Avatar billede clausj Nybegynder
11. august 2007 - 20:30 #4
den figurerer ikke på listen... desværre...  skal jeg eventuelt adskille min pc, og sætte den direkte i den?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2007 - 22:30 #5
Tja!! nu begynder det godt nok at se dystert ud, så din siste ide ville måske ikke være så dum
Avatar billede clausj Nybegynder
11. august 2007 - 23:26 #6
oki prøver det
Avatar billede Jensen DK Novice
12. august 2007 - 06:27 #7
Din externe HD til USB skal jumpes som master og prøv en anden USB port den du bruger kan være stået af, har selv været ude for at den pludselig ikke gad mere.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
12. august 2007 - 11:06 #8
Der er da ikke master og slave på USB.
Avatar billede clausj Nybegynder
12. august 2007 - 12:56 #9
der sad en jumper på Hd´en (isat en ekstern boks), men under alle omstændigheder virker det stadig ikke...  Kan der mangle en driver fra den eksterne boks? eller måske til Hd´en ??  (mente bare xp selv fandt den slags)?

Der er på en eller måde kontakt, da jeg dong-lyden når jeg isætter usb-stikket

Er fortvivlet, har osse forsøgt helt uden jumper, stadig ingen resultat..

Andre bud, før den bliver kasseret?

mvh

claus j
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2007 - 13:24 #10
Download og brænd INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso (skal brændes som bootimage) boot op på INSERT (cd-rom) som (first boot device) i BIOS - din problemdisk skal være tilsluttet på normal vis under boot - mels så tilbage når det er klar (efter kl 15:00)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
12. august 2007 - 13:31 #11
Der kræves ingen driver til USB boxen. Men der kræves driver til USB indgangen på
bundkortet. For at køre USB2 skal du have Windows SP2, har du det?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
12. august 2007 - 13:52 #12
Prøv med dette lille gratis program at teste din USB indgang:
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,6085-order,1-page,1/description.html
Avatar billede clausj Nybegynder
12. august 2007 - 17:49 #13
helgec

så har jeg brændt filen...  vad så?

vh clausj
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2007 - 17:56 #14
Ja hvad så, er du bootet op på cdèn ??
Der skal skrives en del nu, er du sikker på at du ikke foretrækker at ringe? hvis nej så skal du i det mindste blive ved computeren de næste 30 minutter ca:
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2007 - 18:55 #15
S`rry jeg glemte det var fra USB - den skal jumpes som MASTER
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2007 - 18:55 #16
Se bort fra min sidste kommentar det var til en anden tråd
Avatar billede clausj Nybegynder
12. august 2007 - 19:02 #17
OK HELGEC  ER KLAR
Avatar billede clausj Nybegynder
12. august 2007 - 19:30 #18
beklager helge c, jeg har ikke flerer tomme cd s´kiver, kun dvd, og derfra kan ikke få den til at boote... (ekstern kabinet igen) jeg vender tilbage senere på ugen, indtil da tak forhjælpen. håver du vil være behjælpelig når jeg skriver igen.

vh
clausj
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2007 - 20:07 #19
" og derfra kan ikke få den til at boote... " Er du sikker på at du har brændt filen som et bootimage
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2007 - 15:36 #20
Noget nyt ??
Avatar billede clausj Nybegynder
30. august 2007 - 20:01 #21
ja lidt, har netop købt ny maskine, så jeg venter lige med at forsøge igen, skal lige have den "sporet ind". men jeg er ikke blevet helt klar over hvordan jeg skal "jumpes"  det var ikke som MASTER ??

claus
Avatar billede clausj Nybegynder
03. februar 2008 - 13:51 #22
helgec, smid lige et sva til dnne. har køby nymaskine, men du ftjerner pointene.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 14:24 #23
:o)