Avatar billede xhinde Nybegynder
11. august 2007 - 13:20 Der er 3 kommentarer

Samsung HDD ikke fundet

Jeg har lige købt en 500 GB Samsung 7200rpm SATA2 16MB. Denne kan ikke findes, hverken af bios eller windows. Når jeg går ind i computer management, viser den dog en HDD på 250 GB som står Failed ved status. Er der en der har en anelse? Det er det eneste sted jeg kan se liv på den.

P.s. Den har jumpere som jeg aldrig har set på SATA før... Har prøvet master og slave.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede corleonedk Nybegynder
11. august 2007 - 17:00 #1
Har du installeret Sata driver i windows? via windows install.Det er driver til Sata controller jeg snakker om her,før kan Sata diske ikke ses.
Avatar billede xhinde Nybegynder
11. august 2007 - 19:17 #2
Ja, den finder også alle mine drev. Bortset fra det ene som er nyt.
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 14:12 #3
Hej Hvis du kører xp så prøv at da højreklik på denne computer, og ned på administrer.

Så popper der et vindue op der hedder Computeradministration. Der er en lille liste, hvor der står Systemværktøjer, Lager og Tjenester og programmer. Gå under lager og Diskhåndtering - deraf kan du ordne hdd'en, formatere den fra windows og klargøre den til brug :) plus du kan sige hvilken slags harddisk den skal køre.