Jeg er dog kommet så langt at Gmail heller ikke kan sende til serveren, efter et døgns tid kommer denne besked tilbage:
Delivery to the following recipient has been delayed:
user@domain.dk
Message will be retried for 2 more day(s)
Technical details of temporary failure: TEMP_FAILURE: Could not initiate SMTP conversation with any hosts: [mail.domain.dk. (10): Connection timed out]
Afsenderens SMTP server kan ikke kontakte din SMTP server. Der kan være mange årsager, men når dit domænenavn er hemligt, er det svært at fejlsøge.
:-)
Synes godt om
Slettet bruger
30. august 2007 - 10:45#5
Det mest naturlige sted at starte er din MX Record. Det næste trin er at kontrolere din internetforbindelse, herunder din firewall, den kan være sat op til ikke at tillade bestemte IP adresser. Din ISP kan have lavet en blokering, for en IP range eller et domænenavn.
Mulighederne er mange, fortæl noget mere om dit netwærk.
Hvis du har mailgw kan du jo tjekke om de kommer igennem, det kan være de bliver blokkeret i et spamfilter og så kan man godt få det svar tilbage. men hvis du sender fra din gmail og til din server, så tjekker du i din mailgw om mail er nået frem. En mailgw er der hvor mails bliver sorteret, om det er spam eller ikke spam.
Så er jeg her igen :-) Må hellere prøve at få denne lukket, inden jeg evt. opretter en ny.
tpo Hvad kan der være problemet i MX recorden?
Har nu tjekket i firewallen, som er en Zyxel Zywall 70, og jeg kan ikke finde noget der skulle blokere for de få steder der er problemer med at modtage fra.
bens Der sidder en Panda GateDefender som scanner alt mail ind og ud for spam, men jeg tror ikke det er den blokere for de domæner. Da de er hvid listet i den. Men jeg vil ved lighedhed lige prøve at tage den helt fra, og teste igen.
TDC CSIRT siger at systemet svare "ganske flinkt" og alt ser rigtigt ud.
Jeg får stadig den samme fejl når jeg sender fra Gmail.
Synes godt om
Slettet bruger
08. januar 2008 - 19:41#9
Din MX record peger måske på et "Spam hotel" der så videresender til din server. Uden dit domænenavn kan jeg ikke teste, og du siger ikke ret meget. Fejlmulighederne er næsten uendelige.
Det er ikke nok at jeg siger at MX'en peger rigtigt? Der er jo ikke så mange muligheder for at sætte det forkert op, når mails skal sende direkte til Exchange serveren. Det vil jeg da i hvert fald ikke mene. MX record og A record for der hvor MXen peger. Jeg styre selv DNS for domænet, eller det gør Scannet.
mail.kyoceramita.dk peger på 87.48.132.250 og det er den rigtige IP.
Eller ok, kigge lige i tråden igen, hvis det er den gatedefender der er noget med, kan det jo være.
Synes godt om
Slettet bruger
08. januar 2008 - 19:53#12
Så lige lidt på din profil.
kimilise.dk internet address = 208.97.177.22 kimilise.dk nameserver = ns2.gratisdns.dk kimilise.dk nameserver = ns3.gratisdns.dk kimilise.dk nameserver = ns4.gratisdns.dk kimilise.dk nameserver = ns5.gratisdns.dk kimilise.dk nameserver = ns1.gratisdns.dk kimilise.dk primary name server = ns1.gratisdns.dk responsible mail addr = thefstool.gmail.com serial = 2008010604 refresh = 10800 (3 hours) retry = 3600 (1 hour) expire = 2419000 (27 days 23 hours 56 mins 40 secs) default TTL = 43200 (12 hours) kimilise.dk MX preference = 20, mail exchanger = mx2.balanced.spacey.mail.dreamhost.com kimilise.dk MX preference = 10, mail exchanger = mx1.balanced.spacey.mail.dreamhost.com
ns2.gratisdns.dk internet address = 87.72.47.122 ns3.gratisdns.dk internet address = 82.195.156.187 ns4.gratisdns.dk internet address = 207.44.200.58 ns5.gratisdns.dk internet address = 195.24.78.25 ns1.gratisdns.dk internet address = 149.6.48.8 mx2.balanced.spacey.mail.dreamhost.com internet address = 208.113.200.52 mx1.balanced.spacey.mail.dreamhost.com internet address = 208.113.200.51
Hvis det er dette domæne det drejer sig om, så skal du tale med: dreamhost.com
:-)
Synes godt om
Slettet bruger
08. januar 2008 - 19:55#13
Så ikke dine posts, da jeg sendte ovenstående. :-)
Det var det så ikke lige ;-) Men jeg kan sige at mail sendt fra et domæne hostet på dreamhost.com kommer fint i gennem.
Nu har jeg ikke lige undersøgt om det evt. er imod exp.dk regler, men ellers har jeg en konto du kan få lov til sende test mail til, hvis det skulle være nødvendigt. Altså en konto ikke alle lige behøver at få ;-)
Det går nok, de oplysninger er jo heller ikke hemmelige. Men nu har du jo fået det "hemmelige" domæne ud af mig, så kan du vel også løse problemet for mig? :-D
Synes godt om
Slettet bruger
08. januar 2008 - 21:02#16
Din MX ser fornuftig ud.
Har du selv sat din Exchange op? Der kan være lavet restriktioner som du måske ikke kender til. Hvilken Exchange server? Servicepack? Hvad står din IMF (Intelegent Message Filter) til? Er det et nyt problem eller har det altid været sådan? Er det kun DIN Gmail adresse eller er det alle Gmail adresser?
:-)
Synes godt om
Slettet bruger
08. januar 2008 - 21:10#17
Send en test mail, fra din Gmail konto, til: thomas snabeldyr t-point sæt en prik dk Oversæt adressen, jeg får rigeligt med spam. :-)
"Din MX ser fornuftig ud." Det var jo det jeg sagde :-)
Det er ALLE gmail adr. Og der er heller ikke nogle fra de andre domæner der ikke kan sende til Exchange serveren. Problemet har været der i lang tid nu, og det har hvis været der før, men hvor man efter 9 mdr. eller sådan noget fandt ud af at det var ved Scannet problemet lå. Men så vidt jeg ved har det virket fint, indtil der for snart lang tid siden jeg spurgte herinde første gang.
Done. Derunder er Smart host sat til pasmtpb.tele.dk
Men det ser heller ikke ud til at have gjort nogen forskel.
:-(
Synes godt om
Slettet bruger
11. januar 2008 - 15:01#28
Når jeg tester din mailserver her: http://mxtoolbox.com/diagnostic.aspx Transaction Time: 11.172 seconds - Not good! Når jeg tester min egen mailserver: Transaction Time: 0.5 seconds - Good
Når jeg telnetter til din server, ser alt fint ud. Jeg kan sende, selvom min mailadresse sættes til x@gmail.com.
Ok, du telnettede til den og sendte ikke fra Gmails interface?
Nej, det kan jeg godt se, det er da en lidt høj tid. Er det selve serveren der er for langsom, forbindelsen til den, eller hvad kan det lige ligge i?
Synes godt om
Slettet bruger
11. januar 2008 - 15:35#30
Ja det var for at om den afviste gmail.com
Tja.. Det kan være forbindelsen, den er dog god nok herfra hvor jeg sidder. Men derfor kan der jo godt være problemer fra udlandet, og hvis gmail m.f. har en lav timeout på deres SMTP, kan det give problemer.
En måde at teste på kunne vel være at sætte en computer til med en lille mail server på, det må man kunne finde, NAT'e i firewallen til den computer for i det hele taget at se om mail fra bl.a. Gmail kommer frem til systemet?
Hvis de så IKKE gør det, må man kunne udelukke en opsætnings fejl af Exchange, og så må det være et eller andet sted på vej til vores Exchange, TDC eller afsender mail server. Men hvis mails kommer frem, må der jo være sted i Exchange der afviser dem.
Synes godt om
Slettet bruger
14. januar 2008 - 02:13#42
Lyder fornuftigt.
Jeg tror at der er tilkøbt et "filter" hos TDC. Jeg bruger selv TDC og Exchange 2003 og har ingen problemer med at modtage mail fra gmail.
Nu har der været en kollega ind over, og lige nu bliver mails sendt gennem hans proxy server. Og så kommer de frem. Han siger efter en del Googling, at der er mange andre der har lignede problemer med mails fra Gmail, Hotmail og andre gratis webmail.
Når mails bliver sendt via ham, kan det så stadig være et filter ved TDC?
Jeg havde samme problem hos en af mine kunder her får noget tid siden med en Zywall 5 UTM. Prøv en firmware opdatering og se om det ikke hjælper på problemet. Der er nogen af den gamle firmwares som har nogen problemer med routningen.
Ved du så hvorfor det ikke virkede? Jo underligt, at det virkede når mails bare blev videre sendt gemmen en proxy (mail relay).
tpo og fetflex, I må hellere begge lægge et svar. Hvis problemet opstår igen, opretter jeg en ny tråd, da denne er ved at være for lang. Og det sikkert vil være et andet problem.
Det er et godt spørgsmål. Jeg kunne forstille mig at det enten havde noget at gøre med noget TTL ellers er det simeplthen bare routningen. Og hvis du kører det igennem en smart host kommer det jo fra et andet IP Scope
Har prøvet at lave en ns lookup, og det ser altsammen fint ud.
Non-authoritative answer: petersen-co.com MX preference = 10, mail exchanger = mail.petersen-co.com petersen-co.com primary name server = ns.scannet2.dk responsible mail addr = hostmaster.scannet2.dk serial = 2007010800 refresh = 28800 (8 hours) retry = 7200 (2 hours) expire = 604800 (7 days) default TTL = 3600 (1 hour) petersen-co.com internet address = 195.69.131.130 petersen-co.com nameserver = ns.scannet2.dk petersen-co.com nameserver = ns2.scannet2.dk
petersen-co.com nameserver = ns.scannet2.dk petersen-co.com nameserver = ns2.scannet2.dk mail.petersen-co.com internet address = 85.235.232.246 ns2.scannet2.dk internet address = 195.69.129.2 ns.scannet2.dk internet address = 195.69.128.141
Så prøvede jeg at kontakte din smtp server uden problemer: 220 easyexchange.dk Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.3790.3959 ready a t Fri, 29 Feb 2008 09:03:59 +0100
Et af stederne hvor jeg har set denne fejl fremkomme var det kun med Tele2 og GMAIL. Så det kan sagtens passe.
Hvis du ik allerede har prøvet det vil jeg sige at du skal prøve den firmware opdatering, er næsten 100% på det vil hjælpe.
Men skulle det mod alt forventning ikke virke ville jeg prøve at sætte MTU pakkestørelsen ned på din WAN side.
Synes godt om
Slettet bruger
29. februar 2008 - 10:01#63
> freesoft Ingen point til mig. Men mange tak for tilbudet. Jeg har faktisk fået mere end jeg har ydet. At det var en Firmware update der skulle til, havde jeg aldrig drømt om. Så det må være fetflex der skal have pointene.
En firmware opdatering af Zywall produkter burde klare problemet :)
Det er hermed gjort :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.