Avatar billede renegademaster Nybegynder
08. august 2007 - 09:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke bruge genvejstaster i C5

Hej eksperter

Når jeg i C5 vil trykke på mere end én tast samtidig sker ikke noget. f.eks Ctrl + F10 (for at hoppe til hovedmenu)

Håber der er nogen der har en hurtig og nem løsning, er ikke til at arbejde med.

m.v.h.
René Hansen
Avatar billede jasman Nybegynder
08. august 2007 - 10:20 #1
Bemærk at der er forskel på genvejstasterne i den tekstbaserede udgave (console) og windows-udgaven.

I Windows-udgaven skal du så vidt, jeg ved også holde ALT nede (altså både CTRL og ALT).
Avatar billede up2nogood Nybegynder
08. august 2007 - 11:42 #2
På pc'er med Intel grafikkort med installeret software findes et lille blåt ikon i højre hjørne. Højreklikkes på det, og vælges deaktivering af genvejstaster plejer tingene at spille.
Min erfaring er at det typisk er det der skyldes de manglende genvejstaster.
Alternativt kan man prøve at trykke windowstasten ned sammen med tastekombinationen.
Avatar billede renegademaster Nybegynder
08. august 2007 - 11:57 #3
Jeg tester det lige, vender tilbage efter middagspausen
Avatar billede renegademaster Nybegynder
08. august 2007 - 13:38 #4
hmm det ser kun ud til at være et problem når C5 lige er startet.
når jeg trykker Ctrl + F10 markere den kun "C5" oppe i venstrehjørne.
(der hvor der i andre programmer står "filer"), men åbner ikke hovedmenu'en som den burde. er jeg tilgengæld igang med at arbejde, virker det fint.
meget mærkeligt.
har forresten har serveren ati gfx, så kunne der var desværre ikke noget der kunne deaktiveres.
Avatar billede dma Nybegynder
08. august 2007 - 14:01 #5
1. Hvis din menu ikke kommer frem når du starter C5, skal du vælge "Opsætning" i menulinien, "System standard" og så sætte et hak ved "Menu vises ved start".
2. Virker det ikke, er det fordi menuen er "skjult". Når C5 er startet, tast Ctrl+F9 og svar ja til at slette brugerrettelser.
3. Hvis menuen er lukket ned og du taster Ctrl+F10, så markeres, som du anfører, kun "C5" i menulinien. Sådan er C5 bare - det er ikke en fejl! Du kan så taste pil nedad, så åbnes rullemenuen og pil ned og Enter, så åbnes menuen.

Så det er ikke en fejl - i hvert fald ikke noget Microsoft anerkender som sådan - sådan er den bare ;-)
Avatar billede dma Nybegynder
08. august 2007 - 14:01 #6
Det var altså et svar... ;-)
Avatar billede renegademaster Nybegynder
10. august 2007 - 13:21 #7
dma --> Det er meget fint, og virker jo også som du siger. har dog et andet problem men opretter det lige i et nyt spørgsmål, du skal jo ikke snydes for de point , bare fordi jeg ikke kan finde ud af at formulere mit spørgsmål ;)
Avatar billede renegademaster Nybegynder
10. august 2007 - 13:30 #8
se mit nye spørgsmål = http://www.eksperten.dk/spm/791113