Avatar billede mortron Nybegynder
07. august 2007 - 08:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Driver installering crasher Windows

Hej eksperter,

Har brug for hurtig hjælp til et sindsygt problem.
Jeg har for kort tid siden skiftet til Windows Vista (Home Premium) og er generelt glad for det. Nu har jeg imidlertid gjort noget rigtigt dumt og er bange for at jeg måske har slået mit system ihjel - eller i hvert fald styresystemet.

Jeg skulle installere Alcohol 120 på computeren hvilket jeg ikke forventede de store problemer ved. Hen ved slutningen af installationen bad installeren om at installere en ny driver (til hvad aner jeg ikke) og naiv som jeg var, sagde jeg bare ja, selvom driveren ikke var signeret af Windows (det har jeg jo gjort hundredevis af gange i XP uden større bøvl). Med det samme den begyndte at installere den nævnte driver fik jeg 'the blue screen of death' og computeren genstartede. Og nu bliver den ved med at crashe mit system; hver gang jeg genstarter computeren crasher den. Windows når som regel lige at starte op og jeg har nogle få sekunder hvor jeg kan bruge computeren, men lige så snart jeg kan se i systembakken at den begynder at installere driveren, så crasher computeren igen!

Hvad skal jeg gøre? Hvordan stopper jeg installationen og forhindrer systemet i at installere den infernalske driver! Jeg har prøvet at genstarte i Safe Mode, men så crasher den bare endnu hurtigere. Hvad kan jeg gøre? Jeg har ca. ti sekunder i Windows før den starter installationen, når jeg starter Windows normalt.
Avatar billede alichu Nybegynder
07. august 2007 - 08:56 #1
Kender ikke Vista for godt..
Men jeg tror ikke du kommer uden om en format c:
Kan ikke lige se hvordan den skal takles ..
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2007 - 09:07 #2
F8 og vælg et tidligere gendannelsespunkt
Avatar billede mortron Nybegynder
07. august 2007 - 09:19 #3
'F8 og vælg et tidligere gendannelsespunkt'

OK, men opretter Vista automatisk gendannelsespunkter? (kan ikke tjekke dit råd lige nu, da jeg er på arbejde...)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
07. august 2007 - 09:35 #4
driveren alcohol installere er til de virtuelle dvd drev.

når du starter op i fejlsikret tilstand skal du være hurtig til at trykke Esc for ikke at loade StarWind SCSI driveren (ScSI.sys eller starwnd.sys mener jeg det er)

den version af alcohol du prøver at installere, er den vista certificeret (designet for windows vista)?
Avatar billede mortron Nybegynder
07. august 2007 - 10:04 #5
Jeg kan slet ikke nå at starte op i fejlsikret tilstand! Når jeg prøver crasher computeren med det samme, så jeg kan altså heller ikke nå at trykke escape. Jeg har lidt længere tid, når jeg starter op i normal tilstand (ca. ti sekunder før den crasher igen).

Og nej, den version af Alcohol som jeg prøver at installere er ikke Vista certificeret, men det er den eneste jeg har (hvis nogen har et godt - og evt. gratis - alternativ  til brænding af DVD-image filer, vil jeg gerne vide det).

Foreløbig tror jeg, at jeg vil forsøge at køre en System Restore fra Vista disken, når jeg kommer hjem fra arbejde. Hvis det ikke virker, vender jeg tilbage (også hvis det virker, så andre kan hjælpes videre).
Avatar billede mortron Nybegynder
07. august 2007 - 16:53 #6
Pyha, reparationsværktøjerne på Vista-disken klarede ærterne! Vil gerne give points til helgec for de magiske ord: gendannelsespunkt. Men hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2007 - 17:37 #7
Ved at acceptere dette svar
Avatar billede mortron Nybegynder
08. august 2007 - 07:38 #8
Vær så god!
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2007 - 10:26 #9
Mange tak!! Hvis du syntes at hjælpen var point værd skal du markere og acceptere mit svar 07/08-2007 17:37:26