Avatar billede fiona11 Nybegynder
05. august 2007 - 15:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk - kopi af den "gamle"?

Jeg synes min ”IDE” harddisk var begyndt at lyde en anelse anstrengt så jeg har indkøbt mig en ny (også ”IDE”) harddisk, bare større og ikke mindst ny.
Nu sidder jeg og overvejer om jeg ikke kan ”snyde” lidt da jeg ikke magter at begynde komplet forfra.
Kan jeg lave en tro kopi af den gamle harddisk, inkl. Windows XP Pro, alle indstillinger, mail (Outlook 2007) samt alle de programmer og filer (billeder, dokumenter, spil, musik med mere) jeg ellers har liggende.
Altså således at jeg laver en tro kopi af den gamle harddisk over på den ny som jeg bruger som master Harddisk og derefter tage den gamle ud af computeren?
Hvis det kan lade sig gøre, hvilket program vil så være det letteste (og billigste) at benytte sig af?
Og hvis I selv har brugt det – om der skal være noget specielt jeg skal tage højde for?
05. august 2007 - 17:06 #2
Så hut jeg visker -> http://www.ultimatebootcd.com/download.html - indeholder en sådan funktion i en underundermenu et sted ...
05. august 2007 - 17:10 #3
PS: Nu er det altid sundt at have Styresystemet+seriøse programmer på én partion/HD og EGNE data, mail, adresser, dokumenter, lyde, musik, film, ... på en ANDEN partion/HD... det kan du måske arrangere i samme omgang ?

Beskrevet lidt om det herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede tiger_dk Mester
05. august 2007 - 17:12 #4
nu spørger jeg lidt dumt, når du siger "begyndt at lyde en anelse anstrengt", er begyndt at larme meget ?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2007 - 17:30 #5
Avatar billede fiona11 Nybegynder
05. august 2007 - 20:15 #6
Jeg takker for de hurtige svar, og nappede straks Norton - og har nu fået oprettet den ny Harddisk. Dog vil jeg nærlæse artiklen som dr1_Larry henviseer til..
Til Tiger_dk: Ja, den larmede faktisk meget og stod og knurrede uden at arbejde. Så jeg var så heldig at mange foretninger på Frederiksberg havde åbnet i dag og vupti - tiden var inde til en ny harddisk. Som I kan se - er jeg allerede oppe og online igen.
Avatar billede fiona11 Nybegynder
05. august 2007 - 20:17 #7
Vejmand - smid lige et svar og du får point. Til helgec - jeg var igang med Norton da dit svar indkom.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. august 2007 - 21:05 #8
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
05. august 2007 - 21:51 #9
Acronis True image 10 kunne have løst opgaven, og betalt i USdollars koster den kun 300Kr.
http://eu.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/