Avatar billede hb5v6 Nybegynder
05. august 2007 - 01:15 Der er 13 kommentarer

Find mig en bærbar! max 13.000 kr.

Hey

Skal have en ny fed bærbar..

Den skal kunne mestre de nyeste spil, være super hurtig og være perfekt til photoshop, grafikprogrammer mv.
Da jeg skal starte på grafisk skole.

13.000 kr. har jeg til rådighed inkl moms.

Hvad skal jeg købe? Syntes virkelig der findes så meget.. Har kigget lidt på zepto ?
Avatar billede bad24 Nybegynder
05. august 2007 - 01:55 #1
Zepto virker måske som et godt alternativ til Dell og HP. Men efter min helt personlige mening synes jeg ikke deres computere lever op til hvad de indeholder. Flere af dem jeg kender der ejer en Zepto har ikke andet end problemer.

Den ene blev meget hurtigt tilstoppet, derved havde det til følge at dens blæsere startede 5 minutter efter windows var startet. Den anden havde en eller anden konflikt med AVG (gratis antivirus program) der gjorde at hver gang den blev slukket og startet gik den i blå skærm, man var nød til at gå ind i fejlsikret tilstand for at genstarte og fejlen ville være væk. Han fandt som sagt ud af at det var AVG der skabte en konflikt med netkortet
Avatar billede strych9 Praktikant
05. august 2007 - 02:24 #2
"Den ene blev meget hurtigt tilstoppet" - Er det virkelig computerens skyld? Eller kunne det være den klovn der ejer den som ikke gør rent hyppigt nok der hvor computeren står? =)

"Han fandt som sagt ud af at det var AVG der skabte en konflikt med netkortet" - Den køber jeg ikke. Der er snarere tale om at han har installeret AVG oven i den eksisterende præinstallerede antivirus så han kører med to. Det er under alle omstændigheder et stykke ude i hampen at sige at en COMPUTER er dårlig fordi en fyr har oplevet et SOFTWARE problem på den. Og så oven i købet et som han selv har skabt...
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. august 2007 - 02:52 #3
Ja det var da nogen usandsynligt tynde argumenter. Det må være en klar klassiker at svine Zepto til fordi en klovn ikke har styr på sit anti-virus. Zepto er nogen dejlige maskiner.

Znote 3415W - 8600M GT 512mb
15.4" WXGA med Crystal clear teknologi (3415W)
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ
100GB 7200omdr. SATA Hitachi
Intel® Turbo Memory 1GB (Læs info) (I)
DVD-RW Dual Layer brænder Slot-in (All)
Intel® PRO/Wireless 4965AGN 300Mbit
Microsoft® Vista Home Premium - DK
Indbygget Bluetooth (3xxx)
DK (Dansk) Tastatur (2225/2425)
High Performance 9 Cell (2x25W) 70% mere batteritid

kr 12.823,75

http://zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=H4UcLlxPA6gLnbT5

Ellers har novabook også nogle dejlige maskiner, bla med mulighed for personlig lakering, og det er sku gejl

http://novabook.dk/notebooks.html

Et godt dansk site for laptops
http://laptopworld.dk/
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
05. august 2007 - 16:01 #4
Hej,

Novabook ser sku meget lækre ud..

ang zepto.. hvor er de billigst? zeptoeksperten eller zepto.dk ? Og findes der andre?
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. august 2007 - 16:36 #5
det varierer fra maskine til maskine, nogen gange kører den ene side kampagne og den anden gør ikke, så altid god ide at checke begge sider :)

Den personlige lakering på Novabook er sku meget gejl
Avatar billede bad24 Nybegynder
05. august 2007 - 21:59 #6
strych9 hvordan kan du dømme folk på den måde.

Det var AVG
Avatar billede bad24 Nybegynder
05. august 2007 - 22:00 #7
Se her fra Zepto's svenske side:

Fråga: Min dator får spontant blåskärmar och startar om, jag kan inte finna problemet?
Svar: Om du använder antivirusprogramet AVG Antivirus rekommenderar vi att du avinstallerar detta. Försvinner då felet rekommenderar vi att du skaffar ett annat antivirusprogram istället.

http://www.zepto.se/Information/Default.aspx?informationid=186

Og hvad rager det mig hvad du ikke køber...
Avatar billede strych9 Praktikant
06. august 2007 - 00:55 #8
Jeg "dømmer" folk fordi jeg gennem tiden professionelt har hjulpet noget i retning af 6000-7000 mennesker med deres computer problemer. Oveni kommer Eksperten og diverse andre fora i fritiden. Jeg kender alt til hvilke klassiske brølere den gennemsnitlige computerbruger laver, og hvorledes de hopper til forhastede og i høj grad uoplyste konklusioner angående hvis "skyld" det er.

Det er IMHO temmelig dumt at påstå at Zepto er noget lort fordi AVG ikke kører på det. Som om det var alfa-omega. Det forholder sig ikke således at consumer maskiner er byggede til at køre et helt specifikt antivirus program. Det er i udstrakt grad AVG som er noget lort. Det kan jo åbenbart ikke engang køre på visse Zepto modeller, og det er altså ikke første gang man ser AVG lave den slags numre!
Ligeledes er det ualmindeligt dumt overhovedet at begynde at kritisere en model fordi en eller anden random teenager ikke kan finde ud af at støvsuge på sit værelse... jøsses.
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. august 2007 - 09:14 #9
enig
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
07. august 2007 - 17:46 #10
ang RAM inde på zepto..

jeg kigger på 6224W znote..
den har fra start 1024 DDR2 667 PC5300

for kun 326 kr mere får jeg det dobbelte..

men for 2000 kr mere får jeg 2048MB (2x1024) DDR2 800/PC6400 SODIMM

er det virkelig så meget bedre???
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. august 2007 - 19:19 #11
det er jo 2000kr for at gå fra 1024mb pc5300 til 2048mb pc6400, jeg ville tage dem hvis pengene var til det. Så kører FSB:RAM 100% synkront 1:1 og det giver en væsentligt bedre ydelse. Havde det udelukkende været for hurtigere ram var det måske diskutabelt om det var pengene værd, men lige i dette tilfælde rammer du ram:fsb 1:1 og det er altid værd at gå efter.
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
08. august 2007 - 09:56 #12
det forstår jeg ikke helt det med FSB ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. august 2007 - 11:18 #13
det er den mindst tekninske forklaring jeg har