Avatar billede f-andersen Nybegynder
04. august 2007 - 17:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trådløs netværk

Hej,

Jeg har lige installeret Debian 4.0r0 Etch, og jeg vil gerne have den på mit trådløse netværk.

Jeg har kigget på følgende side: http://www.debianguiden.dk/index.php/Wireless#Ops.C3.A6tning_af_netv.C3.A6rket

Jeg har prøvet at skrive kommandoen: dmesg |grep -i wireless og får følgende 2 resultater:

ipw2200: Intel(R) PRO/Wireless 2200/29115 Network Driver, 1.1.2kmq
ipw2200: Detected Intel PRO/Wireless 2200BG Network connection

Derved skulle driveren være der? Men, når jeg prøver at søge efter trådløse netværk med kwififinder (KDE Utility) siger den at wireless er disabled, og programmet kan heller ikke finde et trådløs netkort i maskinen.

Hvad mangler jeg af opsætning?
Avatar billede f-andersen Nybegynder
04. august 2007 - 22:21 #1
Jeg har lige prøvet at fyre kommandoen iwconfig af, og gav følgende resultat:

iwconfig
lo        no wireless extensions.

eth1      no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

sit0      no wireless extensions.

Det lader ikke umildbart til at der er noget wireless installeret?
I KWiFiManager, viser den at den er "Not Connected" men hvis jeg prøver at gå i "Settings" brokker den sig også over at der ingen kort er fundet.

Håber der er nogen der har oplevet noget lignende der kan komme med et godt hint...