Avatar billede anders1213 Nybegynder
04. august 2007 - 12:49 Der er 6 kommentarer

Varm processor, computeren slukker efter kort tid.

Hej.

I går aftes og i dag er min computer begyndt at slukke efter meget kort tid når jeg får startet windows op. Det er utroligt irriterende. Så prøve jeg at gå ind i BIOS kontrolpanelet og trykke på PC Health Status og opdager så at min processor er over 100 grader varm, det er da for meget er det ikke?

Min processor er en Intel Pentium D processor og køleren er den standard Intel køler der følger med til processoren.

Og mit bundkort er et Gigabyte. Det har virket fint bortset fra at processoren har haft en tændens til at gå op på 100 % i følge Job-status.

Hvis jeg mangler at oplyse noget så skriv det lige for er ikke helt sikker på hvad jeg skal oplyse omkring det her problem.

Hilsen Anders.
Avatar billede rexman Nybegynder
04. august 2007 - 13:03 #1
Virker blæseren på din cpu køler ?

Har du prøvet at rense for støv og nullermand omkring din køler
04. august 2007 - 22:04 #2
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2007 - 01:56 #3
Var ude hos en kunde hvor jeg også rensede køle profilen - hvorefter jeg kunne se at det rent faktisk var en kobber køler. Det kunne jeg ikke se i starten!

Efter at den blev renset, kørte det hele meget bedre.

Jeg har dog også oplevet at en defekt strømforsyning kan gøre det samme (lukke computeren ned hurtigt under opstart af Windows).
Avatar billede anders1213 Nybegynder
08. september 2007 - 17:02 #4
Jeg har sørget for at køleren er fri for støv og jeg har også prøvet at skifte strømforsyningen ud, men med samme resultat. Findes der ikke et program som man ligge på en cd-rom, som så kan køre en status scanning på ens hardware? Har jeg ihvertfald set brugt da jeg var i praktik hos shg. Hver gang vi havde samlet en computer skulle den testes med dette program.

Nogen forslag?
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. september 2007 - 23:08 #5
Jeg mener at have brugt denne før: http://ultimate-boot-cd.softonic.de/
09. september 2007 - 16:17 #6
UltimateBoot CD http://www.ultimatebootcd.com/ + http://www.fromsej.saknet.dk/html/ubcd.html
Der er alverdens Hardware test's ...