Avatar billede maximus25 Nybegynder
03. august 2007 - 12:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

jeg skal bruge et simpelt men lækkert flash galleri

Hejsa:)
Jeg kunne godt tænke mig et simpelt galleri i flash. Det skal liste eksempeltvis 10 små billeder og et stort. Når man klikker på et lille bliver det vist i som det store billede. Der skal være en pil brugeren kan kklikke på hvis der nu er mere end 10 billeder i mappen. Det ville være ekstra nice hvis man kunne skrive en lille beskrivelse ved hvert billede.

Jeg har ikke særlig stor erfaring med flash og har ikke den fornødne tid til at kaste mig ud i det. Jeg håber derfor at der er flash haj der har noget lignende som han/hun vil dele ud af:).

Hvis det ikke e tilfældet må jeg punge ud og købe et galleri....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. august 2007 - 12:28 #1
Den her er nem: http://www.kragekjaer.dk/kviewer/
Du kan se den i anvendelse på http://oz6ks.dk/pictures/
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 13:58 #2
@erik.. er det dig der har oz6ks ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. august 2007 - 14:43 #3
Jo, det er sadan set mig.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
08. august 2007 - 11:29 #4
Hej igen
Det ser flot ud....dog skal jeg også have mulighed for at skrive lidt tekst til hvert billede.....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. august 2007 - 11:36 #5
Det kan du - teksten står øverst til venstre.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
08. august 2007 - 11:43 #6
lækkert det havde jeg overset:)

Jeg ville gerne have dette integreret i min asp side.....er det noget du har prøvet?.....eller skal man åbne det som et nyt vindue?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. august 2007 - 12:08 #7
Der er som sådan ikke noget at integrere. Data til billeder og tekst hentes fra en lille XML-fil - det er vist ikke noget man kan ændre. Du kan evt. få udskrevet den XML-fil fra noget ASP, der læser noget i en database, og så udskrive hver gang du har lavet væsentlige ændringer.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
08. august 2007 - 12:14 #8
har hentet koden og det virker fint....jeg kan sagtens linke til index.html....det virker.
Men hvis jeg gerne vil have at albummet åbner i mit design virker det ikke. Jeg linker til nye sider med:

index.asp?page=nyside.asp

ved du hvad jeg gør galt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. august 2007 - 12:48 #9
Nej - jeg ved jo ikke hvad du gør.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
08. august 2007 - 12:57 #10
hmmm...nå men du får point anyway...smid bare et svar....tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. august 2007 - 14:02 #11
Jeg samler slet ikke på point, tak. Accepter blot dit eget svar.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
20. august 2007 - 13:36 #12
ok tak for hjælpen:):)