Avatar billede f16 Nybegynder
05. juni 2001 - 20:56 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

BRÆNDING min bare.....

Hej allesammen , jeg er ny og vil bruge jer fra starten.
Jeg leger meget med computere og er ved at teste win 2000.
Har samme problem som alle andre.Hvis jeg ikke installerer mit dma tool, virker mine enheder ok, kan dog ikke brænde, den starter men dør(nero og easy)
Hvis jeg nu installerer dma tool fra via, bliver mine enheder lavet om til scsi enheder,og jeg kan ikke bruge dem.
Har læst alle jeres forslag til andre, men har ikke kunne bruge dem til noget, desværre.
Mit udstyr er:
Asus 50 speed
Plextor 8/4/32A
Soltek 75KV2
512Mb ram
IBM ATA 100 harddisk.
Jeg vil virkelig sætte pris på hjælp her da Win 2000 virker som der bedste valg.
På forhånd tak
Brian.markussen@wanadoo.dk
Avatar billede dar Nybegynder
05. juni 2001 - 21:08 #1
Jeg har også windows2000 og det der ÅNDSVAGE dmatool installeret, men jeg kan nu godt brænde. Men det irreterer mig ad helved til at mine diske lige pludslig er scsi!!! Nogen der ved hvordan man afinstallerer det LORT?
Avatar billede microtec Nybegynder
05. juni 2001 - 21:11 #2
f16 >> Velkommen på Eksperten :o)
Hvordan vil du oprette det næste spørgsmål, når du bruger alle 300 point på det første?
Avatar billede f16 Nybegynder
05. juni 2001 - 21:14 #3
micro>>Øhhh skulle måske have læst lektien først inden jeg skrev point, plejer ikke have pc prob
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2001 - 21:26 #4
Skriv et svar og gi dig selv 200 point, der kommer nok nogle alligevel.
Avatar billede f16 Nybegynder
05. juni 2001 - 21:31 #5
prøv bios
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2001 - 21:35 #6
Jeg har nogenlunde samme opsætning.
Alså det ligger meget tæt op af din opst., jeg har dog ingen problemer med at brænde (Easy).

Så er det jeg spørger mig selv - hvad er DMA tool?
Avatar billede f16 Nybegynder
05. juni 2001 - 21:40 #7
jamen kører du bare cd og brænder ren uden at styre pio og dma mode ???
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2001 - 21:52 #8
Fuldstændigt - har aldrig hørt ordet DMA tool.

Så vidt jeg husker har jeg kun sat Ultra-DMA til harddiskene. Under min sekundær Ide-kanal står der:

Enhedstype : Automatisk genkendelse
Overførselstilstand : DMA hvis tilgængelig
Nuværende overførselstilstand :  ikke tilgængelig

Som sagt kører det udmærket.
Avatar billede f16 Nybegynder
05. juni 2001 - 21:55 #9
fatter det ikke, har ingen problemer i ME, 98, 98se eller windows 95, i win 2000 går den fuldstænding i kage, den vil bare ikke
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2001 - 22:00 #10
Har du sat din CD-rom brænder som master og har du prøvet uden det normale CD-romdrev koblet til.
Prøv også at sætte din bios til Default.
Check dine irq, min står til 15 og begge HD til 14
Avatar billede f16 Nybegynder
05. juni 2001 - 22:03 #11
nej jeg har hørt at brænderen skal sidde alene og sættes som, slave så man kan tvinge win 2000 til ikke at bruge dens controler.
Har lige været på chipsættets hjemmeside de siger at den gerne må hedde scsi, så jeg må prøve noget andet
mine irq er iorden
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2001 - 22:08 #12
Vil bios opdage den, hvis den sidder som slave og der ikke er en master på?
Avatar billede dar Nybegynder
05. juni 2001 - 22:15 #13
Jada!
Avatar billede dar Nybegynder
05. juni 2001 - 22:15 #14
Men det er nok noget smartere at sætte den som master...
Avatar billede sting Nybegynder
05. juni 2001 - 22:29 #15
Hej lidelsesfælder

Jeg har det samme problem....kan godt finde min plextor 8/4/32, men ikke brænde. Jeg får en fejl da den ikke kan finde noge SCSI. Med hensyn til at sætte den til MASTER hjælper det ikke. Jeg kan ikke komme med noget svar lige nu, men det kunne jo være der var en dygtig fætter der kunne fortælle præsist hvad man skulle gøre
Avatar billede dar Nybegynder
05. juni 2001 - 22:35 #16
En dygtig fætter: Køb en anden brænder!
Avatar billede f16 Nybegynder
05. juni 2001 - 22:38 #17
køb en anden brænder.....den holder ikke plextor fejler ikke noget, har det aldrig gjort.
Men må indrømme at jeg ser lidt skeptisk på fremtiden med hensyn til whistler, hvis den kører på samme måde som 2000, og det siger de jo den gør
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2001 - 22:47 #18
Hvad har win2k og Whistler nu gjort, jeg har aldrig været mere tilfreds med OS siden jeg havde OS/2, synd du ikker kender noget mere til systemet, så vil du nok sætte mere pris på det.
Avatar billede f16 Nybegynder
05. juni 2001 - 23:16 #19
De har ikke gjordt noget retaxes:-), jeg er bare ikke af den gamle skole, jeg kæmper mig frem i DOS verdenen, jeg mente bare at yhvis problemet fulgte med ville det være træls.
MEN PROBLEMET ER LØST......jeg fjernede alt der havde med VIA at gøre, opdatere driverne til idecontr, dette lod jeg WIndows gøre i liveupdate, fjernede NERO og geninstallerede det, genstartede computeren, og forsøgte at simulere en cdcopy i fuld hastighed, dette virkede, sjovt hva, har altid lært at man skal bruge bundkort drivere, ikke i dette tilfælde.
Tak for hjælpen allesammen( Indtil videre)
Hilsen Brian
Avatar billede f16 Nybegynder
05. juni 2001 - 23:21 #20
hvordan lukker jeg dette spørgsmål?
Avatar billede hobitten Nybegynder
07. juni 2001 - 09:27 #21
svar på det selv og giv deig sel alle 300 point!
Avatar billede dar Nybegynder
07. juni 2001 - 13:09 #22
f16>> Nej, plextor fejler da absolut intet. Men det VIL jo nok afhjælpe problemet at købe en anden brænder. Ikke dermed ment at der ikke er andre måder at løse problemet på!