Avatar billede pureshit Nybegynder
02. august 2007 - 23:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Seriøse PC/hardware problemer! Hjælp!

Hej med jer!

I den seneste tid har jeg haft problemer med min computer, men det er nu blevet endnu værre!
Det startede med at den i spil begyndte at virke som en meget gammel computer. I spil gik der nogengange 10 sekunder mellem hvert billede.
Nu er det blevet sådan, at den har det med pludselig at genstarte! Det kommer oftest ved at jeg klikker på en *exe fil. Jeg har derfor lige formateret C drevet, og geninstalleret Win XP SP2. Det blev det ikke bedre af, og derfor konkluderer jeg det må være en hardwarefejl. Jeg prøvede f.eks lige at installere Winrar. I samme sekund jeg trykkede på installationsfilen genstartede computeren. Derefter fik jeg i opstarten beskeden:
Bad BIOS checksum. Starting BIOS recovery...
Det fik mig op af stolen... Jeg genstartede igen, og nu sidder jeg her og skriver. Er her nogen der kan komme med ideer om hvad der er galt med min computer denne gang??
Jeg har forresten prøvet at checke mine RAM for fejl vha. det der ram test program alle kender, som jeg i skrivende stund har glemt hvad hedder...

Har virkelig brug for hjælp!

Nogle hurtige specs fra hukommelsen:

2 x 512 crucial ballistix ram
AMD 64 bit processor
Asus A8V deluxe bundkort
Geforce 7800 GS grafikkort
Avatar billede vejmand Juniormester
02. august 2007 - 23:10 #1
Højreklik på "Denne computer" -> Egenskaber -> Avanceret -> Klik på "Indstillinger" under "Start og genoprettelse" -> Fjern flueben i "Genstart automatisk"

Nu skulle du i stedet få en fejlmelding frem når det sker, så er det lidt lettere at finde fejlen.
Avatar billede pureshit Nybegynder
02. februar 2008 - 16:53 #2
Lortet endte i affaldscontaineren