Avatar billede blakoe Nybegynder
02. august 2007 - 20:28 Der er 4 kommentarer

Automatisk luk af computer

Jeg har lige geninstalleret windows xp på min maskine. Når jeg trykker på start-luk computer, lukker den ikke helt ned, men ender med at skrive "du kan nu slukke computeren". Det problem har jeg ikke haft før!
Jeg har ledt her på eksperten, hvor der står, at man skal i enhedshåndtering, og finde noget der hedder NT Apm, og aktivere det. Det har jeg prøvet, men den vil ikke aktiveres. På linien står der NT Apm/ældre grænseflade node.
Hvad er det der evt. skal opdateres??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. august 2007 - 20:37 #1
Det skal alle drivere til din hardware. Brug Cd'en som fulgte med computeren/bundkortet. Start med driveren til chipsettet på bundkortet - derefter de andre, i vilkårlig rækkefølge. (onboard lyd, agp, onboard netværksport osv.)
02. august 2007 - 21:41 #2
... og du har vel også FULD WINDOWSUPDATE MED DET SAMME ???

http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede gratis Nybegynder
03. august 2007 - 05:36 #3
er din processor installeret som ACPI Uniprocessor ? (se billed, http://img89.imageshack.us/img89/3916/acpi6xm.jpg) hvis den ikke er det, skal du ha' aktiveret NT Amp, det ka' du gøre sådan her:

Gå i kontrolpanelet og vælge tilføj ny hardware. klik næste og lad den lede indtil du bliver spurgt om du allerede har installeret den nye hardware. du sætter prik ud for "ja" og klikker næste. så kommer der en lang liste over hardware og du scroller helt ned i bunden og vælger "tilføj ny hardware enhed" og klikker næste.I næste dialogboks vælger du at installere hardwaren manuelt fra en liste(avanceret).I den boks der kommer frem vælger du "NT Apm Legacy Support" og klikker næste indtil installationen er færdig. Genstart og prøv så om du kan lukke computeren helt.
Avatar billede blakoe Nybegynder
01. juli 2008 - 10:05 #4
Jeg geninstalleret hele skidtet en gang til. Ved ikke hvorfor, men nu virker det.