Avatar billede strata Nybegynder
01. august 2007 - 04:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bundkort fsb 1066 med cpu på 1333?

Hej,

Er det muligt at benytte denne cpu: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389947
på dette bundkort: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=173583 ? Det er dog revision 2.0 jeg har, som understøtter 1066mhz hvorimod den på dette link understøtter 800, ellers skulle de være identiske.

Jeg regner ikke med at overclocke, men kan dette køre sammen indtil jeg får investeret i et nyt bundkort?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. august 2007 - 06:40 #1
Ja i følge Asus skulle du kunne køre med en Core 2 Duo processor på en rev. 2,0 af dit kort.

Men du kan ikke udnytte processoren fuldt ud pga den lavere FSB på 1066 MHz.
Avatar billede strata Nybegynder
01. august 2007 - 13:41 #2
Hvis jeg kigger på http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us
og søger efter P5vdc og vælger rev 2.0 er der vist Core 2 Duo processorer som er understøttet, dog er E6550 ikke vist, men er det så bare pga den ikke kan udnyttes fuldt ud?

Det er ikke det mest avancerede bundkort, men du mener at den burde selv kunne finde ud af at få CPU'en til at køre 1066mhz ?

PÅ forhånd tak
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. august 2007 - 16:35 #3
Ja, det burde den.

Har da ihvertfald hørt om flere Asus-bundkort med FSB på 1066 MHz kører med en af de nye Core 2 Duo på 1333 MHz.

Det eneste du vil opleve, er et fald i clockfrekvensen til 1066/1333*2,33 = 1,86 GHz svarende til en E6300.

Så tror bestemt ikke du får nogle problemer udover en lidt langsommere processor :)
Avatar billede strata Nybegynder
01. august 2007 - 16:55 #4
Okay, så prøver jeg det :)

Smid et svar.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. august 2007 - 17:03 #5
Velbekomme og nyd din nye processor :)