Avatar billede antiguasailor Nybegynder
31. juli 2007 - 17:29 Der er 2 kommentarer

Vista IIS7.0 Microsoft JET Database Engine Unspecified error

I am unable to connect to my Access db via ASP on localhost after having installed Vista and IIS7.0 (worked with same setup under XP).
No changes have been made to the ASP code and ASP runs on localhost when no db access is required.
Have granted IUSR and IIS_IUSRS all permissions to the db and removed the Read-only flag.
The link to MS support does not give any answers relating to Vista. I am convinced it is a security setting in Vista, but where?
Svar kan selvgølgelig være på dansk.

The full error message is:
Unable to establish connection to database.
Error information:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Unspecified error
Other possible cause of this problem:
The database cannot be opened, most likely due to incorrect connection settings or insufficient security set on your database folder or file.
For more details please refer to http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q306518
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
05. august 2007 - 13:57 #1
C:\Windows\System32\InetSrv\config\ApplicationHost.Config

Tag kopi af filen (for backup).
Ret filens indhold her (kan være nødvendigt at kopiere den til fx skrivebordet for at få rettigheder til at rette i filen):

<applicationPoolDefaults>
  <processModel identityType="NetworkService" />
</applicationPoolDefaults>

tilføj:  loadUserProfile="false"
så det bliver til:
  <processModel identityType="NetworkService" loadUserProfile="false" />
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
27. august 2007 - 00:21 #2
Rådet hjalp mig, så mange tak :)