Avatar billede -mascot- Nybegynder
05. juni 2001 - 18:15 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Cyber_Fessor du havde....

...koden her er pointene så..så bare fyr løs
Avatar billede no_doubt Nybegynder
05. juni 2001 - 18:20 #1
Mig og ham sad og kiggede kode sammen og er ret overbevist om at han ik gør det for under ihvert fald 350.
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2001 - 18:41 #2
well, jeg kan da fortælle dig selve princippet, men hvis du skal have selve koden må du hoste op ;)

det du skal gøre er at definere en anden MIME så browseren snydes til at tro at det er en anden fil end det egentlig er. Den kode jeg har gør det med .jpg men kan hurtigt laves om så det virker med mp3
Avatar billede -mascot- Nybegynder
05. juni 2001 - 18:47 #3
jeg skal have den med jpg eller gif..men bruger du nogle objekter eller er det kun asp ?
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2001 - 18:49 #4
for at få det til at funke skal man kunne læse filen binært, dette kan asp ikke gøre alene, så man må have fat i et komponent. Jeg kan sige så meget at FSO ikke kan læse binært :)
Avatar billede -mascot- Nybegynder
05. juni 2001 - 18:51 #5
nej det ved jeg men hvadfor et komponet har du brugt ??
asphttp3 ?
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2001 - 19:49 #6
... nej :)
Avatar billede netsrac Praktikant
05. juni 2001 - 20:41 #7
Med garanti har han brugt Filemanager eller hvad den nu hedder fra SA.
Avatar billede netsrac Praktikant
05. juni 2001 - 20:45 #8
Hvilket spm. snakker i i grunden om ?

Og jo man kan da læse binære filer med ren ASP.
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/083100-1.shtml
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2001 - 20:46 #9
... nope... ok, jeg startede med den, men da webhotellet det skulle bruges på ikke ville installere den måtte jeg gå andre veje. Jeg kan sige så meget at det er et komponent der bliver brugt RIGTIG ofte!

hehe, det her er sjovt :D lad os lege 10 spm til fessoren ;)
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2001 - 20:49 #10
æv æv æv... netsrac har ret... jeg har brugt ADODB.Stream!

men netsrac, det er jo stadigvæk ikke ren asp. Her har man jo taget komponenten ADODB til hjælp, ligesom man kan tage FileManager fra SA til hjælp
Avatar billede netsrac Praktikant
05. juni 2001 - 20:58 #11
Forskellen er så at Stream objektet er i ADO 2.5 som jo ofte ER installeret på serveren, da det også er det der bruges på serveren.

Hvilket spm snakker i i grunden om ?
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2001 - 21:18 #12
jaa.. hvem gider f.eks. at har en udbyder der ikke har ADODB?? på den måde kan man jo ikke engang lave en connection :)

det hele startede vist med dette spm, men jeg gi\'r altså ikke den kode fra mig sådan uden videre http://www.eksperten.dk/spm/78880
Avatar billede -mascot- Nybegynder
05. juni 2001 - 22:42 #13
netsrac>> Kan du forklare lidt om det der objekt ?
evt. give mig en adresse hvor jeg kan læse mere ?
Avatar billede -mascot- Nybegynder
05. juni 2001 - 22:47 #14
jeg har set på den her adresse: http://www.4guysfromrolla.com/webtech/083100-1.shtml
men den fortæller mig ikke just hvordan jeg kan downloade en fil fra et websted jeg har adgang til vel ?
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2001 - 22:50 #15
nej... den fortæller dig lidt om hvordan du kan lade et script læse dine data binært og sende dem til brugeren :)
Avatar billede netsrac Praktikant
05. juni 2001 - 22:50 #16
Avatar billede -mascot- Nybegynder
05. juni 2001 - 22:57 #17
det har jeg jo set på men det kan jo ikke lige frem downloade....vel ?
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2001 - 23:16 #18
allright... for 100 point gir\' jeg den kode...
Avatar billede mwittrock Nybegynder
05. juni 2001 - 23:24 #19
Det handler naturligvis om at ændre Content-Type i webserverens HTTP svar, men bemærk at det ikke er alle browsere, der respekterer den Content-Type, som serveren sender. Meningen med Content-Type headeren er, at browseren skal kunne afgøre, om den kan håndtere denne type indhold v.h.a. en viewer eller et plugin, eller om den skal spørge brugeren hvad den skal gøre (åbn/gem). F.eks. Internet Explorer bruger også filens extension til at afgøre, om den kan vise den eller ej, og den vil genkende .jpg.

Generelt er det noget rod at prøve at tvinge browseren til en bestemt opførsel. Evt. kan du zippe alle filerne, og linke til zipfilerne, så gør du samtidig dine brugere den tjeneste, at downloadet er mindre.
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2001 - 23:30 #20
mwittrock>> det er rigtigt... ved at snyde browseren kan man få den til at vise åbn/gem ved hvilken som helst filtype.
Selv synes jeg nu det virker udemærket.
Avatar billede mwittrock Nybegynder
05. juni 2001 - 23:42 #21
-> cyberfessor:

Prøv som et eksperiment at sætte en side op, der sender browseren et JPG billede, men med en anden Content-Type end image/jpg. Lad os se hvordan de forskellige browsere herinde reagerer på det.
Avatar billede mwittrock Nybegynder
05. juni 2001 - 23:52 #22
Ah vent, det kunne selvf. virke, så længe browseren beder om en .asp side... men prøv lige at sætte en side op alligevel.
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2001 - 23:56 #23
jeg har skam en side hvor det kører på... og det er rigtigt, ikke alle browsere godtager det... og hvis brugerens browser ikke accepterer det, så er det jo bare at højreklik>save picture as
Avatar billede mwittrock Nybegynder
06. juni 2001 - 00:06 #24
Smid et link, jeg er bare nysgerrig, prøver ikke at hænge dig op på noget :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
06. juni 2001 - 00:16 #25
sure, jeg skal heller ikke garantere at det virker :)

http://pauli.gic.gl/test/hent.asp?picname=hej.jpg
Avatar billede -mascot- Nybegynder
06. juni 2001 - 15:54 #26
cyberfessor du ville jo have 100 point for det så de er på den her adresse:
http://www.eksperten.dk/spm/79247
Avatar billede -mascot- Nybegynder
06. juni 2001 - 15:54 #27
jeg lukker her så må du prøve ovenstående link...