Avatar billede jewler Nybegynder
30. juli 2007 - 21:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af trådløs router

Hej

Jeg har en Linksys WAG325N router.
Mit problem er at jeg ikke kan komme på nettet selvom pc'en godt kan finde signalet.
Hvad kan det skyldes?
Avatar billede riversen Nybegynder
30. juli 2007 - 21:33 #1
kan du fra kablet net ?

hvis ikke, så er WAN måske konfigureret forkert.
Avatar billede jewler Nybegynder
30. juli 2007 - 21:43 #2
Nej heller ikke selv om jeg tilslutter kabel.

Synes snart jeg har prøvet en del forskellige indstillinger, men åbenbart ikke ramt den rigtige.
Avatar billede bartolomos Nybegynder
30. juli 2007 - 22:17 #3
kan du komme på nettet hvis du sætter WAN stikket direkte til din computer i stedet for til routeren?
Avatar billede jewler Nybegynder
30. juli 2007 - 22:51 #4
Tror ikke helt jeg er med?
Hvis jeg lige skal fortælle lidt om netværket, så går DSL-stikket ind i den trådløse router. Herfra går der et ethernet-kabel over i computeren.
Avatar billede jewler Nybegynder
30. juli 2007 - 22:53 #5
Jeg bruger Vista og min internetudbyder er Cybercity.
Avatar billede bartolomos Nybegynder
31. juli 2007 - 21:47 #6
Hvilken IP adresse får du????

Hvis du har adgang til routeren så prøv at slå firewall fra.
Avatar billede jewler Nybegynder
31. juli 2007 - 22:24 #7
Firewall slået fra og internettet fungere!!
Men der er vel ikke så godt med firewallen slået fra?
Det er heller ikke alle sider jeg kan få adgang til, men igen problemer med www.eksperten.dk. Hvordan kan der være?
Avatar billede jewler Nybegynder
31. juli 2007 - 22:44 #8
Øv nu kan jeg ikke få forbindelse igen! Vista siger der er et problem med DNS-serveren....hvad bør jeg nu gøre?
Avatar billede bartolomos Nybegynder
31. juli 2007 - 23:13 #9
prøv at indsætte disse DNS adresser 208.67.222.222 og 208.67.220.220 (open DNS).

Du skal ikke være så bekymret for firewallen på routeren - det kan være en hel videnskab at sætte dem op så de fungere optimalt, bare sørg for at beskytte din computer med firewall evt. windows - den er nu udemærket i vista.
Avatar billede jewler Nybegynder
31. juli 2007 - 23:35 #10
uha hvor skal jeg lige indsætte dem?
Avatar billede bartolomos Nybegynder
01. august 2007 - 00:40 #11
I menuen i routeren under wan.
Avatar billede jewler Nybegynder
02. august 2007 - 12:34 #12
Så er jeg endelig kommet på nettet! brugte lang tid på at rode frem og tilbage med forskellige indstillinger i routeren!
Bartolomos smider du lige et svar?
Avatar billede bartolomos Nybegynder
02. august 2007 - 18:50 #13
jeg håber at jeg var til hjælp :) takker for point.