Avatar billede eyes Nybegynder
30. juli 2007 - 13:43 Der er 1 løsning

Select left

HEJ eksperten

Sidder her og forsøger at få min sql statement til at udtrække de første fire chars af hvert record i hele mit recordsæt.

De data der ligger i databasen har 8 tegn, og jeg ønsker at få de fire første trukket ud

mit sql ser således ud.

SELECT LEFT(vaerktoej_nummer,4) FROM Vaerktoej

problemet er det virker fint inde i mysql med ikke ude på min asp side.

den giver følgenden fejlmelding

Error Type:
Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A0CC1)
ADO Could not find the object in the collection corresponding to the name or ordinal reference requested by the collection.
/vaerktoej/testpage.asp, line 16

skal man gøre noget specielt når man benytter LEFT?
mit udtræk ser således ud

        StrSQL = ""
    StrSQL = "SELECT LEFT(vaerktoej_nummer,4) FROM Vaerktoej"
    Set objRS = objConn.Execute(strSQL)
    Do While Not objRS.EOF
    %>
    <%=objRS("vaerktoej_nummer")%><br><br>
    <%
    objRS.MoveNext
    Loop

Mvh. simon
Avatar billede eyes Nybegynder
30. juli 2007 - 13:54 #1
lukker fant løsning

objRS(vaerktoej_nummer)