Avatar billede tp1990 Nybegynder
29. juli 2007 - 12:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af ram

Jeg vil gerne købe nogle nye ram ligenu kører jeg med PC3200 (200 MHz) og jeg ville høre om jeg også kunne køre DDR2 eller DDR3 uden at skulle skifte motherboard?
Avatar billede giorgio Nybegynder
29. juli 2007 - 12:39 #1
Det tror jeg ikke du skal regne med, men hvilket motherboard har du?
Avatar billede halifax Nybegynder
29. juli 2007 - 13:37 #2
DDR2 (og DDR3) bruger en anden teknik indbygget i memory controleren på bundkortet (Intel) eller i CPU'en (AMD).

Såfremt manualen til dit system ikke foreskriver om der kan benyttes enten DDR eller DDR2, og nu nyeste DDR3, skal du ikke spekulere i at investere i hverken 2 ell. 3.

Så skal du uid i en større investering med motherboard - og måske CPU. Og husk at Intel chipset har memory-controleren på bundkortet, mens de der understøtter AMD har den indbygget i CPU'en.
Avatar billede tp1990 Nybegynder
29. juli 2007 - 14:12 #3
tak men kan jeg bruge DDR ram så?
Avatar billede halifax Nybegynder
30. juli 2007 - 03:14 #4
DDR kaldes også PC3200 RAM, så du har i forvejen DDR. Måske endda blandt de hurtigste til et Pentium4 system (mit gæt) da det er 200 MHz, svarende til en FSB på 800 MHz på bundkortet.

Til et sådant system kaldes de i flæng DDR400 eller PC3200 - det sidste henviser til båndbredden, altså hvor megen data der kan overføres pr. sec. Til sammenligning benævnes DDR333 også PC2700.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. juli 2007 - 03:23 #5
I første linie skulle stå: DDR400 kaldes også PC3200......

Når de har tallet 400 men kører ved 200 MHz skyldes det netop at det er Double_Data_RAM - altså de udfører behandling to gange pr. bundkortets core clockfrekvens.
Avatar billede tp1990 Nybegynder
31. juli 2007 - 12:22 #6
Tak for hjælpen