Avatar billede naebet Nybegynder
29. juli 2007 - 08:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sortering efter point

Hej jeg er ved at lave en lille turnering hvor jeg har en pulje der spiler nogle kampe. når puljen er færdig spillet vil jeg gerne have sorteret holdene efter hvor mange point de har. Hvis der er flere der har samme antal point skal den sortere efter målscoore. Jeg har en tabel i MYSQL der indeholder følgende

hold
pulje
maal

er der nogen der har et bud?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2007 - 08:21 #1
Indeholder "maal" så din målscore?

SELECT * FROM dintabel ORDER BY point DESC,maal DESC
Avatar billede naebet Nybegynder
29. juli 2007 - 08:29 #2
Ja selvfølgelig!! var kørt fast i en meget mere kompliceret løsning, men man skal jo altid Keep it simple

takker smider du et svar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2007 - 08:51 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede naebet Nybegynder
29. juli 2007 - 09:28 #4
OK tak!