Avatar billede drole Nybegynder
29. juli 2007 - 01:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

KRISE! Mangel på optagelsesbrev

Min kæreste har ikke modtaget sit brev om optagelse på sine studier, hun er helt færdig og derfor beder jeg jer om hjælp. Hun har søgt Psykologi, Folkesundhedsvidenskab og Sociologi. Hun havde et snit til at komme ind på Folkesundhedsvidenskab men hun har ikke modtaget sit brev.

Det kan være posten men hvis hun ikke vil vente til mandag er der så en måde at få info om optagede inden? Telefon linje? liste? alt kan bruges. Måske andre ikke har modtaget svar brev?

HJÆÆÆÆÆLP
Avatar billede thegenuine Praktikant
29. juli 2007 - 02:00 #1
Jeg tror ikke, du skal regne med, at universiteterne opretter telefonlinjer til "Manglende Optagelsesbreve" eller Hotline. På mandag kan hun ringe til uddannelsesstedet (sammen med en mio. andre) og få dommen - forhåbentlig er der tale om en fejl i posten. Umiddelbart tyder det på, hun ikke er optaget.
Avatar billede drole Nybegynder
29. juli 2007 - 02:17 #2
Både hvis man er optaget og ikke-optaget modtager man brev.
Avatar billede Beach Mester
29. juli 2007 - 02:27 #3
Kommentar til thegenuine--->
Citat "forhåbentlig er der tale om en fejl i posten. Umiddelbart tyder det på, hun ikke er optaget"

Hvis omtalte brev skulle lande lørdag og derfor ikke er modtaget så undre det mig lidt at du skriver at "hun" Umiddelbart ikke er optaget.

Jeg sender fra mit job til privaten hver eneste dag året rundt et brev netop for at holde øje med hvor meget af vores post der rent faktisk kommer ud til modtager, og en del også hvornår.

Et hurtigt udregnet gennemsnit for modtagelse dagen efter siger at 11% af disse breve rent faktisk IKKE lander i min postkasse dagen efter som de bør!

Så at lade et enkelt forsinket brev give dommen "ikke optaget" er måske lidt at sable "hun"´s håb og ønsker ned, uden at tage højde for PostDanmarks problemer:-)

Til alt dette skal siges at jeg ikke jobber i PostDanmark, ikke bor på en adresse der i år er ramt af Div. arbejdsnedlæggelser fra PostDanmark og forøvrigt ikke aner en brik om hvornår omtalte brev burde lande. Det eneste jeg er blevet oplyst (for en del år siden) er at alle brevene med OK eller Nope bliver sendt samtidig. Det sidste mit grundlag for at skrive dette *S*

//Beach
Avatar billede drole Nybegynder
29. juli 2007 - 09:11 #4
Det beroliger min kæreste lidt. MEn kan mærke det bliver en lang dag idag! Virker ikke som om der er nogen der har nogen ideer?
Avatar billede Trez Seniormester
29. juli 2007 - 15:56 #5
Du kan intet gøre før mandag hvor du kan ringe.

Og som Beach siger, så får alle optaget eller ej et brev.
Avatar billede martin_moth Mester
30. juli 2007 - 17:24 #6
"MEn kan mærke det bliver en lang dag idag! Virker ikke som om der er nogen der har nogen ideer?"

Tag en tur i biffen og ud og spis et sted.
Avatar billede drole Nybegynder
10. oktober 2007 - 13:40 #7
Det kom heldigvis tirsdag:) pheeeww
Avatar billede Beach Mester
21. oktober 2007 - 21:22 #8
Jammen det er da både godt og sur røv hvis jeg læser rigtigt imellem linjerne men...
Det lader da ikke rigtigt til at du forventer mere hjælp fra andre eller.....?

Flere mennesker som du ikke kender hverken her eller der, sætter du til at hjælpe dig med et problem som du skal have løst right?
Undre mig derfor lidt over at du kaster 200P ind på din egen konto for det?

Men, det er sgu nok bare mig der ikke rigtigt har fattet at hjælp på et eller andet tidspunkt forventes gengældt *S*

//Beach
Avatar billede Trez Seniormester
21. oktober 2007 - 23:09 #9
Hehe Allan man kan ikke altid regner med folk smider points hvor de skal hen ;)
Avatar billede Beach Mester
23. oktober 2007 - 02:52 #10
--->trez
Ved det og det er jo ikke fordi jeg sådan lige står og mangler men... Forsøger altid at "oplære" E-brugere der ikke har fattet ideén med E i, hvad hele grundlaget på sitet handler om.

Hvis jeg bare får én ud af 10 til at forstå det, syntes jeg selv det er guld. Det vil komme både spørger og dem med det magiske svar til gode i fremtiden*S*

PS: Er det Trez fra 4000 / s.dk der er på linien?

//Beach
Avatar billede Trez Seniormester
23. oktober 2007 - 09:39 #11
Yeah det er det Allan :)

Bor nu i 3520 hehe
Avatar billede martin_moth Mester
23. oktober 2007 - 15:45 #12
Der var i realiteten ikke et svar han kunne godkende.

Hvis du kun smider en kommentar kan det vel opfattes som et signal om, at det vil du ikke have poients for.

Hvis alle altid kun smider kommentarer, og spørgeren skal bede dem smide svar for at give points, så får man da unødvendigt mange poste i en tråd.
Avatar billede Beach Mester
24. oktober 2007 - 02:43 #13
--->martin_moth
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=164

Citat: Generelt set bør man kun lave sine indlæg som et "Svar" hvis man er rimelig sikker på at ens forslag kan være løsningen på spørgsmålet, eller hvis spørger direkte beder om det. Det er ikke velset at lave alle sine indlæg som et "Svar" da dette kan skabe forvirring i spørgsmålet.

Hvis man selv finder løsningen på sit spørgsmål, har man selvfølgelig ret til at tage pointene retur. Husk dog at løsningen så skal nævnes i spørgsmålet jf. punkt 2.10 i reglerne.

Det er ikke tilladt at tage pointene retur bare fordi der ikke er nogen der har lavet et indlæg som et "Svar". I dette tilfælde beder man blot brugeren/brugerne der har løst sit problem, om at lave et svar.

<<<-
Derfor ligger jeg aldrig et svar på sådanne "åbne" spørgsmål, da et en anden bruger måske senere end mig kommer med noget der er endnu mere brugbart end det jeg selv er kommet med!

Jeg bliver tit selv en smugle #*@ når jeg selv stiller ? og der bliver lagt et svar med det samme selv om det måske slet ikke er noget jeg kan bruge til noget.

At jeg så ikke ligger et indlæg der DIREKTE er et brugbart svar (Telefon linje? liste? alt kan bruges) da dette ikke findes, forsøger jeg at dulme deres problemer med henvisning til at PD meget tit forsinker brevforsendelser til private hvilket givet vis også (læs: IGEN) er tilfældet for det brev de ventede.

Man lad du alt det ligge, jeg står som sagt ikke lige og mangler point. Det var skam bare en venlig påmindelse til Drole om at man ikke skal forvente meget hjælp her på E hvis ens politik er at snuppe sine point igen hver gang man skal have løst et problem *S*
<<<-

--->trez
Kast lige en PM, må jo lige høre hvad du render rundt og laver:-)

//Beach
Avatar billede Trez Seniormester
24. oktober 2007 - 07:44 #14
Beach du kan da tage en tur forbi www.giorsoine.dk :P

Skulle nok være lidt info ;)