Avatar billede mazlar Nybegynder
27. juli 2007 - 11:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af DNS-hotel?

Hvad kan folk anbefale af DNS-hoteller? Jeg har en stribe .dk domæner jeg gerne ville pege hen mod en server i udlandet, men hvilke udbydere kan anbefales? Stabilitet og hastighed er vigtigt!

Jeg har fundet:

scannet.dk
webglobe.dk
gratisdns.dk

Nogen erfaringer med disse? Andre der kan anbefales?
Avatar billede p65 Nybegynder
27. juli 2007 - 11:56 #1
Gratisdns.dk

1. Stabil
2. Let at anvende
3. Åben kommunikation fra administratorerne
4. Gratis
5. Mulighed for tilkøb at andre ydelser

Jeg har brugt dem i flere år, uden problemer. Ellers har jeg ingen forbindelse til dem.
Avatar billede venturer Nybegynder
27. juli 2007 - 11:59 #2
Jeg vil også til hver en tid anbefale gratisdns.dk
Bruger dem selv til et par .dk og et enkelt .org domæne.
Avatar billede leif Seniormester
27. juli 2007 - 12:20 #3
Bruger GratisDNS både til Erhverv og Privat og kan kun anbefale dem.
Avatar billede mazlar Nybegynder
27. juli 2007 - 13:28 #4
ok, er bare umiddelbart lidt skeptisk over for noget der er gratis, men kunne da være man skulle prøve dem.
Avatar billede jps6kb Novice
27. juli 2007 - 13:28 #5
Bestemt også en thumbs-up for gratisdns.dk herfra ;)
Avatar billede venturer Nybegynder
27. juli 2007 - 13:32 #6
Mazlar: Kan godt forstå din skepsis :)
Det er jo ikke normalt at noget godt er gratis.

Men de her gutter har styr på det. "Prisen" for at det er gratis, er at der ikke er meget support fra deres side. Men det er et forum af andre brugere som kan være meget hjælpsomme. Jeg har endnu ikke oplevet noget negativt ved gratisdns.dk. Jeg har selv brugt den i 2-3 år og ved de har eksisteret i et godt stykke tid.
Deres infrastruktur er også i orden og i den tid de har eksisteret har der endnu ikke været situationer hvor de har været ude af drift.
Avatar billede mazlar Nybegynder
27. juli 2007 - 13:39 #7
Det lyder godt, i skal have mange tak for jeres inputs. Min skepsis for gratisdns var blot at det var gratis og at deres hjemmeside ikke ser specielt prof. ud men jeg vil prøve dem!
Avatar billede leif Seniormester
27. juli 2007 - 14:01 #8
Jeg kan da oplyse at blandt andet bruger Arto da GratisDNS.dk (Er en oplysning man kan finde ud af slå domænet på hos DK-Hostmaster)

Der kan naturligvis være "Service" på nogen af deres systemmer, men fx. DNS vil aldrig være 100% nede da du har 5 DNS servere tilrådighed som er fordelt over flere steder. Dvs. det kan da godt være at Administrationen er nede så du ikke kan ændre i dine records, men folk vil stadig kunne slå dit domæne op.
Avatar billede leif Seniormester
27. juli 2007 - 14:04 #9